Forum förklaringar

C

Camilla Karlsson

Hur gör ni när ni plockar ut citat ur hela inlägg, så man slipper citera HELA inlägget när man svarar? Hoppas ni förstår vad jag menar :)

Sv: Forum förklaringar

Trycker på "citat-svar" knappen och raderar det som jag tycker är överflödigt.

Det är ju bara att radera det du inte vill ha med i citatet. Eller så kopierar du det du vill ha med och gör ett citat av det.

Vad härligt att du faktiskt vill göra korta citat. Inte alla reflekterar över den möjligheten...

Haha jasså?

Tack för hjälpen :)

Du kan kopiera den text du vill citera, sen klistrar du in det med hjälp av den här.
quote.gif

Tryck först på den, sen klistrar du texten mellan så har du ett citat.

man kan i koden [QUOTE ]
ändra lite och skriva [QUOTE = Nicketmansvarar ] istället.

Ex.
FeatherCloud skrev:
(utan mellanslag, och med vanlig slutkod) blir
FeatherCloud skrev:

Man får ingen länkhänvisning till inlägget man svarar på (den lilla pilen som brukar ifnna med i citaten) men kan kan ju klicka på t.ex. "Svar på..." som står uppe till höger annars :)

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info