Förtvivlad

R8n

Trådstartare
:cry:Upptäkte för ungefär en vecka sedan en mjuk knöl bredvid Ronas ena tutte. Tänkte att vi skulle till veterinären nästa vecka när denne kommer tillbaka från semstern.

Men sedan 5 dagar tillbaka har Ronja även fått vattning diarée och idag har hon ätit knappt en deciliter mat + lite godis.

Hon ligger även mycket mer än vanligt.

Upptäckte ett litet bitmärke på knölen idag. Kan det vara fästingsjukdom?
Eller är det diabetes eller cancer...

Tankarna bara snurrar runt i huvudet på mig.

Hon är normal när vi är ute och går, bara lite tröttare.
Ska in till vet. imorgon akut.

Vill inte förlora min ögonsten hon är ju "bara" 10 år :cry:

Senast ändrad:
Sv: Förtvivlad

låter mer som fästingbett än cancer tycker jag. sser du om det är nåt sår efter en fästing?

Är det försent eller finns det något som vet kan göra tror ni?

Vill ju vara förberedd. Just nu tror jag det värsta :(

Eftersom det är så många som läst tråden skriver jag väl här hur det gått...

Var in till veterinären idag, och det konstaterades juverinflammation. Så nu ska hon äta antibiotika och smärtstillande (även mot atrosen) i 10 respektive 14 dagar.

Hon fick även en spruta i nackskinnet mot smärtan redan då. Så ikväll när vi var ute och gick var det samma gamla hund igen :banana:

Tack kära Gud!

Ja, verkligen och Ronja är kramad från dig :)
Dock är hon "full" ikväll, troligen p.g.a. smärtlindringen hon fick av vet idag.

Just nu ligger hon och sover som en stock. måste vara skönt att slippa smärtan. När veterinären kände på knölen så tänkte hon bita honom :eek::p

Oj oj! Då vet man att dom har ont! Hoppas hon inte är bakis imorgon :p

Det vette sjutton, ska ju slänga i henne 150 mg starka värktabletter i 14 dagar :crazy:

min tik fick också mastit för ett par år sedan, men antibiotikan hjälpte inte och hon fick cystor (jag kunde mjölka ut svart vätska ur spenen! ööörk). tre juverdelar plockades bort och sedan var hon som ny igen. såå dyrt var det inte heller, strax över 6000 innan försäkringen tagit sitt.

Ajdå, får verkligen hoppas att det inte händer min tjej. Hon är ju ganska gammal också :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Tjholahopp
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 995
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka