Fortsätta kämpa eller skaffa en häst jag känt sen barnsben?

Z

zillax89

Hej.

Alltså nu är det såhär, några av er har säkert läst tråden om hästen jag har som kastar av allt och alla. Nu har jag fått erbjudande om att köpa en maxad D ponny (samma storlek som den andra jag har) och funderar allvarligt på att anta erbjudandet.

Den D ponnyn är i tävlingsskick och jag har känt hästen sedan barnsben, har tävlat också med samma häst. MEn sen känner jag såhär: Jag är faktiskt 170 cm lång, jag kanske inte har glädje av den hästen hur länge som helst? Dock är hon nu 17 år och snart blir det väl ändå skogsmulle utav henne.

Å andra sidan hade jag ju tänkt att rida den maxade D ponnyn jag har nu som kastar av alla och hon skulle nog kosta lika mycket i utbildning osv... Dock är hon en toppenmamma och alternativet finns ju att ta föl på henne sen och jag vill ju avla.

D ponnyn som jag fått erbjudande om att köpa är ca 147 cm hög och kostar då 17000, en sann läromästare, en häst jag känt sen barnsben och all utrustning ingår.

Usch vad kluven jag känner mig. Jag vill komma igång att rida, det är väl delvis därför jag faktiskt funderar på det. Jag vet att hästen är säker i alla lägen, kanske lite knepig att lasta men det beror mycket på ägaren hon har nu.

Alltså jag vet inte alls vad jag ska göra, den här hästen ville jag köpa förut när chansen fanns men hade varken råd eller tid då, nu har jag det men jag kan inte behålla den andra hästen också. Det går aldrig varken ekonomiskt eller tidsmässigt. Ush...vad ska man ta sig till.

Sv: Fortsätta kämpa eller skaffa en häst jag känt sen barnsben?

Om du har pengar och plats så tveka inte.Jag skulle nog ångra mig annars. Du kommer igång och sen ger sig allt det andra..Det kanske inte blir 100 bra, men oddsen att det går helt åt skogen verkar det ju inte vara frågan om.Mvh:rofl:

mmm, alternativet e väl att skicka iväg hästen jag har på typ tillridning.... men sen ska ja ju betala 7500 kr för henne - utöver utbildningen, och då är man snart uppe i samma summa. Om man ska få ordning på henne....ska väl ta ett snacka med ägarna till hästen jag har nu så får man väl se...

känns ba så jobbigt, för folket som haft henne innan vill liksom inte skriva kontrakt eller nånting på hästen. Allt e så jävla luddigt och alltså nä....

Senast ändrad av en moderator:

Ja inte vet jag, men det verkar lite osäkert med din häst. Bra att avla på men inte säkert att ridningen kommer igång? Vill du komma igång med ridningen nu så verkar den nya hästen som ett säkrare kort.Lycka till med att bestämma dig.:confused:

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 239
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 752
Ridning Har en underbar arabvalack (8 år) som jag haft i drygt 1,5 år nu. Han är världens snällaste i hantering, fin att rida i paddocken och...
2
Svar
34
· Visningar
4 757
Senast: RonjaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar