Fortsatta fodervärdsfunderingar...

A

Akasha

Hade en tråd här för någon vecka sen angående att jag fått ett erbjudande om att bli fodervärd på en rottweilertikvalp... Fick många givande & trevliga svar & har funderat & funderat & vägt för & nackdelar om vartannat... Jag är fortfarande inte helt överens med mig själv men eftersom valparna föds om ca en vecka så börjar det ju verkligen bli dax att bestämma sig :crazy:

Jag har ju som sagt haft hundar i stort sett hela mitt liv, tränat på bruks & pysslat med både det ena & det andra med dem... Dock har jag aldrig haft en reggad/renrasig hund så alla rutiner med röntgen av leder, ögonlysning, uppvisningar, tävlingar osv som man bör göra & delta i när man har en renrasig tik som ska användas för avel har ju gått mig förbi... Som jag skrev i min tidigare tråd så oroar jag mig lite för alla kostnader det innebär att ha en så pass stor hund. Även om jag är beredd att själv försaka mycket för att åter igen kunna ha en hund i mitt liv så vill jag ju vara helt på det klara med vad jag ger mig in på...

Ingen som har lust att ge mig en liten redogörelse för "Var? När? Hur?" man ska göra ditten & datten under tikens första resp. andra levnadsår & på ett ungefär hur det ser ut kostnadsmässigt för varje "del" i hennes utveckling?

Tacksam för alla svar, synpunkter & tankar!

Sv: Fortsatta fodervärdsfunderingar...

Ingen alls som vill vägleda mig lite :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 867
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 368
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 696
Senast: Nominous
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar