Forts. på "hundrullvagnstråden"

Sv: Forts. på "hundrullvagnstråden"

KL

Jag vill bara visa en bild av en van's IG, Burke. Han ar 15 ar, om jag minns ratt, och numera nastan dov och blind och har "senior moments" da och da. Nar han var 8 eller mojligen 9 brot han benet sa svart att det inte kunde laka utan amputerades. Han ar som sagt en "senior citizen" men en mycket aktiv sadan ...

Burke-Fly.jpg

KL

Jag vill bara visa en bild av en van's IG, Burke. Han ar 15 ar, om jag minns ratt, och numera nastan dov och blind och har "senior moments" da och da. Nar han var 8 eller mojligen 9 brot han benet sa svart att det inte kunde laka utan amputerades. Han ar som sagt en "senior citizen" men en mycket aktiv sadan ...

Burke-Fly.jpg

Ett annat exempel att det fungerar och man behöver inte avliva!

Se individen, dra inte alla under samma kam!

Ursäkta men hundar är olika och oftast visar de att de har smärta och man tar de till vet som undersöker de. man kan inte säga att hunden har säkert ont!

Fast när en hund visar smärta så har den oftast väldigt ont eller haft ont länge...
Våran förra hund ville veterinärerna fortsätta behandla eftersom det var ett "intressant" fall, det sista som gjordes var en magnetröntgen, då han alltså var nersövd, jag bad veterinären att om de hittade cancer som gjorde att han inte skulle överleva en behandling så ville jag att de skulle ta bort honom direkt när han redan var nersövd. Döm av min förvåning när jag fick hämta en vaken hund och fick veta att han antagligen hade ett par månader kvar att leva... Men de hade inte vilja ta bort honom för att han var så glad... Ja det var en mycket glad hund, men jag såg ju att han blev sämre och sämre för varje dag och jag fick även höra att vi kunde ju ha honom kvar ett par månader till tills han började bli riktigt dålig. Det anser jag är helt förkastligt, för vems skull håller man då hunden vid liv? Så dagen efter beställde jag tid på kliniken där vi hade börjat och avlivade honom.

Våran unghund som vi har nu har vi diskuterat mycket fram och tillbaka, han är numera opererad i bogen och vi har lång rehab framför oss, under rehaben kom det även fram att partellan är lite "glapp" men vi hoppas på att det ska lösa sig med muskler.
Men vecka efter operationen tvivlande jag ibland på att vi tog rätt beslut, han dog en smula i ögonen och jag mådde skit. Men där visste vi att det var övergående, idag får han promenera i koppel tillräckligt mycket för att bli trött och nu är han en glad hund igen. Men det har även krävts att jag har koll på honom dygnet runt, vi har haft kompost galler över hela huset för att minska ner hans rörelsmöjligheter men ändå låta honom vara med. Nu sista veckan har vi äntligen kunnat ha honom lite lös på kvällarna, nätterna och morgonen. Under dagarna minskar vi ner utrymmet igen då det är risk för ruscher.

Skulle det hända honom något mer så skulle jag verkligen tveka över att låta honom gå igenom det igen, just för att han inte mådde bra av att hålla sig i stillhet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka