Förtroendeövningar?

K

kanelbulle_91

Hej allihop! :)
Jag har en foderhäst som jag har haft i ca ett år. För tillfället är min tränare barnledig och ger därför inga lektioner förren till våren. Tänkte därför satsa lite mer på att bygga upp ett bra förhållande mellan mig och min häst i vinter när vi ändå inte har så mycket ridning att träna på.
Har ni några tips och ideér på övningar som man kan komplitera den vanliga träningen med som stärker förtroendet mellan häst och ryttare?

Tacksam för svar! :D

Kramis

Sv: Förtroendeövningar?

Jag brukar utmana min kille att våga gör saker som är läskiga:D
Det kan vara att gå på en pressening, klättra i snöhögar, vada i djupa vattenpölar, få saker "kastade" på sig, gå på ställen som är allmänt läskiga, bli inlindad i pressening m.m.
Han älskar sådant och det är ytterst få saker som skrämmer honom:D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: WSLPZF
·
Hästmänniskan Hej! Har varit med i en ridolycka och får inte rida på 5-6 veckor! Har tidigare varit allvarligt sjuk och tappade ridningen otroligt...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama