Förtäring vid minnesstund

Kolla bara så att det är praktiskt genomförbart - landgångarna och prinsesstårtan dyker upp på dop och begravningar eftersom de är praktiska. Oftast är de inget någon önskar. (Men man behöver inte vara praktisk jämt)

Jag tycker att det låter jättefint :heart

(Jag beklagar sorgen. Trådstarten talar så djupt och varmt om kärlek)
 
Jag har nyligen förlorat min älskade storebror och planerar för begravning och minnesstund.
Helt ärligt, vad skulle ni tycka om det serverades fläskpannkaka/tjockpannkaka med lingonsylt och rårivna morötter?
Kaffe/te och kaka efteråt.
Det är den maträtt jag starkast förknippar med min bror, men jag undrar om det är lite för udda.

Beklagar verkligen sorgen. 😥
Servera det ni känner för! Inget någon har något med att göra egentligen. Personligen skulle jag nog spontant känna att det var en lite ovanlig grej att servera, men jag skulle nog anta att det fanns en tanke bakom valet och jag skulle inte tycka det var något konstigt eller liknande, tycker det låter som ett fint sätt att hedra din bror.
 
Jag har nyligen förlorat min älskade storebror och planerar för begravning och minnesstund.
Helt ärligt, vad skulle ni tycka om det serverades fläskpannkaka/tjockpannkaka med lingonsylt och rårivna morötter?
Kaffe/te och kaka efteråt.
Det är den maträtt jag starkast förknippar med min bror, men jag undrar om det är lite för udda.

När min älskade pappa gick bort kände jag att jag ville så långt bort från ”de klassiska” minnesstundera som tänkbart möjligt då han själv inte var nåt direkt fan av att äta smörgåstårta i församlingshemmet (som man brukar efter en begravning i min födelseort).

Han var en golf-tok ut i fingerspetsarna och spenderade huvuddelen av sin lediga tid på golfbanan in i det sista.

Vi hade minnesstunden ute på golfklubben och vi grillade korv. Det blev en helt fantastisk stund och på ett naturligt sätt berättades historier och minnen om pappa då vi var på en plats där han kändes otroligt närvarande.
Det hedrade hans minne på ett så himla fint sätt att sitta där och skratta/gråta om vartannat på en plats som han älskade.

Minnesstunden är till för att hedra och just minnas den man förlorat och jag tycker att man ska äta precis det man känner för på precis den plats man önskar:heart
 
Beklagar sorgen:heart
Klart ni kan servera det! Och framförallt av den anledningen! När vi hade minnesstund efter vår dotter så serverade vi ”vanlig” mat utan krusiduller och kaffe efteråt. Har personligen svårt för ”begravningsmacka” och föredrar att det serveras nåt vanligt.
 
Kolla bara så att det är praktiskt genomförbart - landgångarna och prinsesstårtan dyker upp på dop och begravningar eftersom de är praktiska. Oftast är de inget någon önskar. (Men man behöver inte vara praktisk jämt)

Jag tycker att det låter jättefint :heart

(Jag beklagar sorgen. Trådstarten talar så djupt och varmt om kärlek)
Tack! Vi stod varandra nära.
Jo det funkar rent praktiskt. Det var jag som tvekade , men nu känner jag att det får bli så.
 
När min älskade pappa gick bort kände jag att jag ville så långt bort från ”de klassiska” minnesstundera som tänkbart möjligt då han själv inte var nåt direkt fan av att äta smörgåstårta i församlingshemmet (som man brukar efter en begravning i min födelseort).

Han var en golf-tok ut i fingerspetsarna och spenderade huvuddelen av sin lediga tid på golfbanan in i det sista.

Vi hade minnesstunden ute på golfklubben och vi grillade korv. Det blev en helt fantastisk stund och på ett naturligt sätt berättades historier och minnen om pappa då vi var på en plats där han kändes otroligt närvarande.
Det hedrade hans minne på ett så himla fint sätt att sitta där och skratta/gråta om vartannat på en plats som han älskade.

Minnesstunden är till för att hedra och just minnas den man förlorat och jag tycker att man ska äta precis det man känner för på precis den plats man önskar:heart

Vad fint!
 
Jag har nyligen förlorat min älskade storebror och planerar för begravning och minnesstund.
Helt ärligt, vad skulle ni tycka om det serverades fläskpannkaka/tjockpannkaka med lingonsylt och rårivna morötter?
Kaffe/te och kaka efteråt.
Det är den maträtt jag starkast förknippar med min bror, men jag undrar om det är lite för udda.
Låter ju toppen :up:
Att servera det den avlidne gillade eller som man förknippar med denne kan aldrig vara fel.
På sonens begravning var det den traditionella smörgåstårtan, men det var enbart för att han älskade just min smörgåstårta :heart
Har varit på olika begravningar och menyn har sett olika ut, men jag tycker att en kanske något udda rätt som påminner om den avlidne känns oerhört rätt
 
Beklagar verkligen förlusten :heart

Tycker som så många andra attt det är fint att servera det som den avlidne själv älskade. När vi hade begravning för min mormor serverades det grekisk buffé med retsina och ouzu eftersom det var vad hon älskade och levde för.

Och när morfar begravdes försökte vi göra liknande för honom, även om vi högst medvetet valde att utesluta surströmming från menyn. Men ja, det var också det enda som kändes för svårt att servera.
 
När min älskade pappa gick bort kände jag att jag ville så långt bort från ”de klassiska” minnesstundera som tänkbart möjligt då han själv inte var nåt direkt fan av att äta smörgåstårta i församlingshemmet (som man brukar efter en begravning i min födelseort).

Han var en golf-tok ut i fingerspetsarna och spenderade huvuddelen av sin lediga tid på golfbanan in i det sista.

Vi hade minnesstunden ute på golfklubben och vi grillade korv. Det blev en helt fantastisk stund och på ett naturligt sätt berättades historier och minnen om pappa då vi var på en plats där han kändes otroligt närvarande.
Det hedrade hans minne på ett så himla fint sätt att sitta där och skratta/gråta om vartannat på en plats som han älskade.

Minnesstunden är till för att hedra och just minnas den man förlorat och jag tycker att man ska äta precis det man känner för på precis den plats man önskar:heart
När min mamma begravdes så serverade vi kokt korv på minnesstunden. De som var där hade omöjligt kunnat missa min hennes faiblesse för kokt eller grillad korv när hon var i livet, så det blev en jättefin stund. :)
 
Jag har nyligen förlorat min älskade storebror och planerar för begravning och minnesstund.
Helt ärligt, vad skulle ni tycka om det serverades fläskpannkaka/tjockpannkaka med lingonsylt och rårivna morötter?
Kaffe/te och kaka efteråt.
Det är den maträtt jag starkast förknippar med min bror, men jag undrar om det är lite för udda.
Skulle inte tycka det var konstigt. Tvärtom.
Beklagar sorgen :heart.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp