fort nu, hur bred är en hästtransport??

Seabaz

Trådstartare
Hur bred är en hästtransport normalt?
Här är min: http://medlem.spray.se/connemara01/bilder/Bild1.JPG

vi ska köra en fyrhjuling i den om det går in.. fyrhjulingen är 125 cm bred?
mellanväggen tas bort såklart. Tror ni den får plats?

läste nu på bojs hemsida men hittade inte riktigt... där stod det axelbredd och skåpbredd (obs, deras nya vagnar)

Den här vagnen är 20 år gammal...

Jag har ett äldre Tranesläp och jag kör min rockard i den. Jag har inte mätt släpet men jag är till 100 % säker att den är bredare än 125 cm. Jag har för mig att de nya tranesläpen är ca 205 cm breda så ditt Bojsläp är säkert minst 190 cm bred.
Jag tror du får in den!! ;)

En värmlandsvagn är om jag inte minns fel,150 cm på insidan,dvs 75 cm/spilta.Och eftersom det är en Boj du har på bilden så kan jag säga att de är bredare.Har för mig att de är 2x80 cm,man ska låta det vara osagt. :)
Så nog borde du få plats med en fyrhjuling på 125 cm.

Tvåhästars transport har i mååånga år varit 152 cm breda som standard. Det finns avvikelser men då är de oftast uppåt.

Mitt gamla trane är 152 cm brett, och jag blev rätt förvånad att se att även nya släp är 152 cm i standard.

Att det är just 152 cm är för att standardbredden 150 cm inte ska passa när det gäller golvskivor etc :devil:

Så din vagn går in utan problem sålänge det är en tvåhästars.

Hej!
Har ett boj släp från 1992 och min pappa får in 2 stycken breda motorctklar i den så nog borde du få in en fyrhjuling

:rofl: du upptäckte det oxå när du skulle renovera!!!
två ynka centimeter saknades... Vi sket i det... vi fixade en luftspalt och avrinning där i stället! en cm på varje sida märktes knappt.
Dessutom så var balken (den som golvkanten skulle vila på) under tillräckligt bred att det inte skulle påverka...

20 år???? :eek: Den ser ju ny ut! :love: Vill oxå ha ett gammalt bojsläp. Älskar dom. De är så robusta och gedigna. :love:

*nyfiken* Vad gav du för det??? PM:a om du inte vill ta det "offentligt". Något att göra på det eller är det körklart?

//Alice

Okej.. känns som jag inte behöver oroa mig då *puh*

dumt att åka från sthlm till skåne och sedan till götet om inte fyrhjulingen går in i släpet :p

Men det ska nog gå.. fyrhjulingen är 125 cm bred eller vad det var.. så mellanväggen får man ställa bredvid..

Nu blir jag orolig att inte mellanväggen går att ta loss helt i fram? Men det går väl på alla släp, visst? :crazy:

ja det ska gå. annars är det väll bara att du ringer och frågar de ni köpt släpet av om det går att ta loss helt?

skitsnyggt släp förresten såg verkligen inte ut att vara 20 år. Nyligen renoverat eller?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka