försvunnen/stulen nov 2005

M

milles mamma

känner fortfarande på mej att min hund lever.....hon försvann från fjälkinge,kristianstad ,var då 8mån,sv/brun i ansiktet,vitt kropp med sv/brunt vid svansroten....påminner om en jackrussel men e tyskjakterrier/foxterrier...lite långhårig spec i ansiktet....kan ev vara stulen.....mamman försvann samtidigt men hon återfanns hos grannen ca 800meter från våran gård.har ngt sett nån hund som liknar henne ,snälla hör av er......saknar henne så mkt:cry:

Sv: försvunnen/stulen nov 2005

Fyyyyyyyyyyyyyyy va hemskt :cry: finns en kvinna som stjäl hundar som sitter kopplade ja blev varnad förra sommaren när ja hade min hund kopplad utanför en butik på Daftö camping i strömstad.. hoppas du återfinner din hund igen..

Hur i h-te kan man koppla sin hund utanför affären och lämna den???

Skulle ni lämna era ungar på det viset också?

Förstår precis hur du känner! Min ena hund (Liten taxblandis) blev för 4 år sedan påkörd av en vespa och försvann! Jag var hysterisk och grät oavbrutet, han är min "bebis" och har gått igenom så mycket under sitt liv i form av skador & operationer.

Jag var ute och letade & ropade, ringde till och med "spådam" som hade försvunna djur som sin specialitet. Hon sa att han var allvarligt skadad och ligger gömd under en gran och det finns vatten i närheten (Och i den skogen fanns det en rinnande bäck) och han var dessutom "arg" på mig för han kände sig ensam ute i skogen :cry:

Det fick mig att börja stortjuta! Dagen efter hade jag gått till min mamma med mina andra hundar för vi skulle ut för att leta igen. Då hör vi de andra hundarna pipa & gnälla på balkongen, vi tittar ner och där står Bebis :love:

Då har han tagit sig de 2 km från olycksplatsen hem till min mamma med ett brutet ben och kroppen full av sår & brännskador. Jag ville till djursjukhuset omedelbart, varken jag eller mamma hade tillgång till bil just då, men smådjurssjukhuset kom i djurambulansen, han lades upp på båren och fick åka ambulans.

Han fick vård för sina skador och smärtstillande utskrivet. Det smärtstillande fick han utblandat med sin favoritmat - Makaroner & sås! I dag är han helt återställd, men ljudet av mopeder skrämmer honom fortfarande! Kan skriva att jag hade mina hundar kopplade och stog vid kanten, då jag hörde på håll att en moped kom, men denne varken körde åt sidan eller bromsade, han kunde kört på oss allihop, men det var Bebis som stog längst ut som fick ta smällen, han hade hellre fått köra på mig än min lilla hund.

Tycker fruktansvärt synd om dig och verkligen hoppas att din hund kommer till rätta! //Linda

Usch , jag vet hur det känns, min "Bengtsson" försvann Nov 2002 och ingen vet vad som hänt honom..... :cry:

Jag tror också fortfarande att han lever ibland

vet inte om du har barn, men det har faktiskt hänt att mina barn har väntat utanför affären, antingen har de blivit kvar utanför när jag gått in eller så har de gått ut när jag t.ex. stått i kassan, blir jag automatiskt en dålig mamma då? barn blir oxå kidnappade.....

tycker inte du behöver klanka ner på denna stackare som blivit av med sin hund, hon mår nog tillräckligt dåligt ändå och jag tror nog hon ångrar att hon lämnade den där.

Jag har en kompis vars hund blev stulen från trädgården, så man ska kanske inte släppa ut hundarna i trädgården heller?

Hur i h-te kan man koppla sin hund utanför affären och lämna den???

Skulle ni lämna era ungar på det viset också?

vet inte om du har barn, men det har faktiskt hänt att mina barn har väntat utanför affären, antingen har de blivit kvar utanför när jag gått in eller så har de gått ut när jag t.ex. stått i kassan, blir jag automatiskt en dålig mamma då? barn blir oxå kidnappade.....

tycker inte du behöver klanka ner på denna stackare som blivit av med sin hund, hon mår nog tillräckligt dåligt ändå och jag tror nog hon ångrar att hon lämnade den där.

Jag har en kompis vars hund blev stulen från trädgården, så man ska kanske inte släppa ut hundarna i trädgården heller?

Eehh, nej, jag hade inte lämnat min treåriga dotter utanför affären - kalla mig paranoid.

Vadå "försvann"?

Jag vill inte vara otrevlig eller pessimist, men Fjälkinge är knappast stället man tänker på i samband med hundstölder. Dock går ju E22 precis utanför och järnvägen rätt genom byn...

Varför har du inte efterlyst hunden lokalt?

E - bor 2 mil från Fjälkinge....

Tänkte det samma du jag bodde där just under tiden när huden försvan, Att det har jag inte hört nåt om, inte läst nåt inte i ica affären heller och där läste jag jämt på anslagstavlan när jag väntade på bussen. Klart jag kan ha missat eller glömt det men en försvunnen hund hade jag kommit i håg.

Eehh, nej, jag hade inte lämnat min treåriga dotter utanför affären - kalla mig paranoid.

det hade i och för sig inte jag heller, men det beror mer på att en 3-åring kappast blir där man sätter den

Så om du visste att treåringen inte skulle röra på sig (sitter i vagn och sover eller liknande) skulle du inte ha några problem med att lämna den själv utanför en affär...?

Är det bara jag som får skräckrysningar längs ryggraden av att läsa ngt sånt... :mad:

Tråden handlar inte om hurvida man ska ha hund eller barn utanför affärer, är upp till var å en om man vill ha sina ungar utanför affären... detta handlar om en stackare som har förlorat sin hund, Har du inte pratat me grannen där du hittade ena hunden?? dom kanske sålde valpen??

På ett diskussionforum får man räkna med att diskussionerna rör sig åt olika håll.
Nej jag har inte pratat med någon granne.... Men jag antar att det inte var riktat till mig egentligen.

nä va ju givetvis till den som skapat tråden...

jag har efterlyst hunden samma dag via polis och radio,å vi har inte hört ngt,finns mkt skumma typer som kör nedanför våran väg,vi har bla haft inbrott 3g och försök till inbrott 2g. varför skulle det vara så hinla konstigt att ng ev har plockat upp hunden å inte brytt sej om att anmäla??

vi har satt upp lappar runt om i k stad, vi har pratat med alla grannar runt om visat bild på henne,kört rundor på 2 mils radie ,men vi har inte hittat ngt. fattar inte varför vissa människor misstror en,en hund kan väl försvinna/bli stulen var som helst.i samma veva så blev en hund stulen utanför en affär ca 8km ifrån fjälkinge. varför skulle inte en hund kunna försvinna el bli stulen i fjälkinge?? det är ju den perfekta hålan,människor som har sina hundar lösa på gården utan ng direkt uppsikt ,samt hund i hundgård. vet även en hund som rymde från kstad å sprang förbi hemma hos mina föräldrar ca 2km från stället där min hundförsvann,jag hann tyvärr ej ikapp den. men dom hittade aldrig den.

sen bor vi ca 100 meter från E22:an

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka