Första utställningen!!

C

cathepsin

Imorgon är det dags för utställningspremiär för Movitz -the tax, (strävhårig dvärgtax på 9½ månad) . Det är en internationell utställning arrangerad av danska kennel-klubben, givetvis med en himla massa deltagande hundar!!

Till saken kommer så att movitz förare (-jag själv...) aldirg någonsin har varit på en hundutställning:eek: , Har allierat mej med en kompis med en massa erfarenhet för tips och träning etc. , men nu har denne kompis fått förhinder och kan inte följa med, -och jag som hade planerat att allt bara skulle flyta på helt problemfritt börjar nu känna mej ganska nervös... Allting verkar så otroligt proffesionellt när man ser på bilder från tidigare utställningar etc, tänk om jag gör allting totalt fel!!:crazy:

Är i stort behov av praktiska råd om vad man bör tänka på, och vad man ska ha med sig (förrutom hundens papper och vacc.intyg etc)
Någon med lite mer erfarenhet som kan lugna en uppskrämd amatör.

Sv: Första utställningen!!

Nu är detta något försent men jag ska komma ihåg att ta med mig en campingstol nästa gång...:p
Det var jobbigt att sitta på en filt på backen i 6 timmar.

Jag börjar också bli nervös inför nästa helg. Hela 24 dvärgpinschrar som ska in i ringen. :eek:
Förra året var vi 9 stycken. :angel: Tala om dvärgpinscherboom i landet.
Min lilltjej är dessutom fet som sjutton för tillfället, det gör ju inte saken bättre. :rofl:
Nåväl, tur att hon är söt. Har aldrig fått annat än 1:a förut så det ska nog gå bra. :)
Hon har växt på sig bra och är optimal storlek vilket är en stor fördel nu när dom börjat mäta alla dp. :bow:

Vad man ska tänka på. Fint men bekvämt klädd, någonting att sitta på, vatten till hunden. Jag har alltid med mig en bur som hon kan ligga i under den långa väntan så att hon kan få skugga om det är varm.

Hehe,det där med campingstol och bur hade nog varit bra... inte minst när man har en kroniskt glad hund som bara ska hälsa på allt och alla:bump:

Det gick dock ganska bra ändå, en 1a, och en tredje placering, med en del kritik angående Movitz päls som dommaren ansåg vara för lång (dock av god kvalité), vilket han menade drog ner en del i bedömmningen:confused: ,
blir väl till att klaga lite hos movisens frissa som menade att han skulle vara i perfekt hårlag till utställningen...
Totalt var det 103 taxar, varav 50 strävisar med, så konkurrencen kan vi väl knappast klaga på, nu blir det kortsnaggad frisyr till nästa gång:devil:

Grattis!
Äsch, hårlaget går ju att göra något åt iaf...det hade ju varit värre om något exteriört varit fel för det går ju inte att ändra.
Jag ska ställa min tjej 27:e maj på en taxutställning...nervös redan!:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar