Första löpet

N

nässla

Hur var era tikar före, under och efter första löpet? Vilka var de första tecknen på att hon skulle löpa? Förändrades hon något efteråt (har hört många säga att deras tikar blivit lite mer moderliga)? Och hur gammal var hon?

/nässla - förbryllad tik-matte

Sv: Första löpet

Min var 6 månader när hon började löpa första gången, märkte det först på att hon skulle nosa och "hanhunds-skvätta" överallt när vi var ute på promenad istället för att sätta sig och kissa allt på en gång som hon annars gjorde, det höll hon på med i en 2-3 v innan löpet. Sen kvällen innan hon satte igång att löpa kissade hon inne vilket hon inte hade gjort på 3 månader...
Under själva löpet var hon som vanligt och även efter löpet märkte jag ingen skillnad på henne trots att hon blev skendräktig.
Kort och gott har jag inte märkt nån skillnad alls på min hund sen hon kom igång med löpen, visst har hon blivit lite mer "vuxen" men det vet jag inte om det beror på löpen eller att hon helt enkelt har blivit äldre...

Min tik är 7,5 månad och hon började sitt första löp igår. Jag har märkt att hon under någon vecka innan hon började löpa småkissat väldigt mycket när vi varit ute istället för som annars kissat 1- 3 gånger per runda. Jag tror också att hennes bröstvårtor och könsorgan blivit lite större.

Nu när hon löper är hon lite slöare än vanligt. Hon sover mer men är pigg när vi är ute. Annars är hon som vanligt faktiskt.

Min tik började löpa när hon va 7 månader.
Började strätta , Kissade små skvättar hela tiden.
Slickade sig, Blev helt anorlunda i humöret. Hon blev så slö. Sov sov sov. Slutade leka helt.
Könsorganet svullnar.

Nu har hon presis löpt färdigt sin 3 e gång.
Hon blir fortfarande SLÖ. Det är inte ordet. Man kan säga hängig nästan. Leker inte, går inte att träna med henne. Hon går då 3 m bakam.
Skit tråkig.
Dess utom har hon varit skendräktig varje löp.
Så förra löpet och skendräktigheten tog nog
löpte midsommar afton. Då började hon. Hon blev pigg igen slutet på oktober. Helt annan pigg o glad o busig.
Nu slö igen.
Ringde veterinär. Låt henne vara sa dom könsmognad sa dom.
Kenneln sa, Hon skulle blivit en avels kossa i det fria. Jag funderar på sterilesering för attt få en bra hund.

Jag håller med de andra. Även min tik blev skendräktig efter första löpet. Andra löpet såpass att jag fick medicin utskriven. Dock använde jag den aldrig då hon iaf inte satte mjölk.
3dje löpet parade jag henne. Sen har jag bara märkt det på att hon blir hungrig när hon löper. Lite tjock också.
Dock blev min lite nonchalant och trodde hon kunde göra vad hon ville vid 3e löpet också. Trist...

Kan du inte prova galasop då det verkar hålla i sig så länge. Verkar ju värdelöst när man är så intresserad av att träna som du verkar vara.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Annique
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka