Första hjälpen spray

L

Lozzan

Är det nån som har provat det här:
800045.jpg

Är det värt att köpa?

Sv: Första hjälpen spray

Tea tree olja rekomenderas inte till djur, kan bland annat utlösa väldigt kraftiga kontaktallergier. Stort sett hela veterinärkåren varnar för användning!
PL

okej, men nån som vet om det finns liknande som inte innehåller det och är naturligt och har samma "användnings grejjs". Alltså att dte även kan användas mot strålröta mm och "vanliga" småsår?

Jag har inte provat just den sprayen, men däremot pälsglansen ifrån samma serie (Horsewise), och den är riktigt dålig! :crazy: Jag skulle aldrig köpa den igen! Jag skulle få bättre effekt om jag sprayade med vatten... :mad:

Finns aloevera spray som hjälper på sår, eksem, utslag och mot insekter men vet inte om det hjälper vid strålrötta.

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
423
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
689
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 474
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI