Lovve
Trådstartare
Sedan några veckor tillbaka befinner jag mig i sydvästra Frankrike för att hjälpa till på en gård med distanshästar. Jag har länge varit nyfiken på och velat lära mig mer om distans men har aldrig varit insatt i det. Nu har jag verkligen fått en bra chans att lära mig mer!
Idag åker vi iväg på tävling med två av unghästarna som ska gå 40 km och 90 km imorgon och det är då dags för mig att vara groom för första gången. Det är jättespännande, men herregud så mycket det är att tänka på. Hur lyckas ni hålla allt i huvudet? All packning för två- och fyrbenta och sedan allt som ska göras på tävlingsplatsen innan, under och efter ritterna och som har betydelse för resultatet.
Hur var det för er i början? Och hur kom det sig att ni började med distans?
Berätta gärna och dela med er, det är kul att läsa om!
Det ska i alla fall bli roligt men håll tummarna för att jag fixar det och såklart för att det går bra för ryttare och hästar också
Idag åker vi iväg på tävling med två av unghästarna som ska gå 40 km och 90 km imorgon och det är då dags för mig att vara groom för första gången. Det är jättespännande, men herregud så mycket det är att tänka på. Hur lyckas ni hålla allt i huvudet? All packning för två- och fyrbenta och sedan allt som ska göras på tävlingsplatsen innan, under och efter ritterna och som har betydelse för resultatet.
Hur var det för er i början? Och hur kom det sig att ni började med distans?
Berätta gärna och dela med er, det är kul att läsa om!
Det ska i alla fall bli roligt men håll tummarna för att jag fixar det och såklart för att det går bra för ryttare och hästar också