första gången för min darling..!!

zazza girl

Trådstartare
så i går fick min kompis hänga på min darling för första gången .. det gick kanon...

han va hur snäll som helst ...

min sambo tog lite kort....

4545244.jpg

4545245.jpg

4545246.jpg


:D :D :D
 
Sv: första gången för min darling..!!

Jag hade ju aldrig haft min häst uppbunden första gången jag skulle hänga på honom.. inte kul om han hade fått panik... men de e ju jag de..
 
Sv: första gången för min darling..!!

Härligt!
Snart dags att sitta upp?
 
Sv: första gången för min darling..!!

Jag hade ju aldrig haft min häst uppbunden första gången jag skulle hänga på honom.. inte kul om han hade fått panik... men de e ju jag de..


jag valde att ha det så .. eftersom han skulle få rycket om vi va ute och gjorde det.. bättre han vänjer sig på ett ställe där han är säker...
 
Sv: första gången för min darling..!!

Men man kan ju ha hästen inne i stallet, men hålla den i grimskaft.:idea:
 
Sv: första gången för min darling..!!

Vad lugn han ser ut!

Men jag skulle aldsrig våga ha min uppbunden sådär ifall han hade fått ett ryck och kastat sig. Men det kanske bara är jag som är mesig. Jag har alltid balsnören när jag sätter upp min i gången.
 
Sv: första gången för min darling..!!

Jag äger två hästar som aldrig skulle kasta sig om det inte taket trillade in ungefär. Så jag gjorde likadant som trådskaparen när jag började klänga på min unghäst.
Har man bara hästen van vid att vara bunden och den är trygg så är det inte några problem. I stallet är de oftast trygga och vana att vara och det sker mindre olyckor där än när folk går till en ridbana och börjar hänga där.
Första gången jag satt upp var dessutom mitt på stallplan, hästen barbacka iförd grimma och grimskaft och jag hade hjälm såklart. Gick hur bra som helst, och inte en kotte fanns där för o hjälpa till, för det behövdes inte.
Har ännu aldrig ramlat av henne och hon är riden 1 år nu.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 705
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp