Första debutanten

diddl

Trådstartare
Jag ska starta min första debutant på ponny.
Jag undrar maxtiden hur många sekunder förlångasamt eller förfårt kan man rida utan att få straf poäng.
Jag har för mig att det var 15 + - eller var det 10 +-

Sv: Första debutanten

Du får rida upp till 15 sek under optimaltiden, allt annat ger 0,4 straff per påbörjad sek.

svängig, men det är mest i de högre klasserna.

vattenhindret är väldigt oinbjudande, men annars är den okej tycker jag.

hur kommer de sig att du ska rida debutant på ponny när du på dressyrforumet frågar hur du ska hjälpa din dotter med hennes ponny??? *skumt*

Svar till FT_ryttare

För att min dotter och jag har samma inlågnings namn.
Hon undrade om maxtid och jag undrar hur jag ska hjälpa henne i dressyren. :smirk:
Och i fälttävlan ingår det dressyr som min dotter är mycke medveten om.
Jag föröker med fälttävlan för att få min dotter mer intresserad av dressyren tuvär är jag väldigt grön innom dena gren ;).

Men vad jag förstår måste man vara mycke ducktig i dressyren för att inte komma bland dom sista.Och jag vill att hon ska få mera insperattion tll dressyren.
En morot :bump: :bump:

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
907
Senast: fio
·
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: WildWilma
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 403
Senast: Ajda
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka