Första dagen på universitetet, vad ska man ha med sig

Mirre

Trådstartare
Behöver man ha med sig datorn?
Böcker? Anteckningsblock och pennor?
Känner mig så förvirrad 😄 Hur gör man? 😄
 
Behöver man ha med sig datorn?
Böcker? Anteckningsblock och pennor?
Känner mig så förvirrad 😄 Hur gör man? 😄


Jag hade nog tagit med dator, anteckningsblock och penna. Kan vara bra att koppla upp sin dator mot deras internet om inte annat. Så du kan använda den sen. Antar att det finns något studenter kan koppla upp mot. Sen hade jag skrivit upp på något lättåtkomligt ställe var och vilken tid jag skulle vara där, troligtvis anteckningar i mobilen. Antar att ni fått någon föreläsningssal ni ska vara i. Tycker det är skönt att bara kunna kika snabbt. Men det är mest för att jag brukar bli stressad i såna situationer med mycket människor och nya lokaler där jag ska hitta rätt.
 
Dator tänker jag är utifrån vad man själv trivs med. Jag trivs bättre med papper och penna men ser absolut till att ha telefonen fulladdad och med tillgång till alla studentinloggningar (mejlkonto etc). Och så god tid för att leta dig fram till rätt sal etc.

Stort lycka till! Det kommer gå jättebra!
 
Jag pluggade 2010-2013 på campus så med reservation för att det har gått ett tag sen dess. Men jag föredrar (fortfarande) att anteckna för hand, så jag hade tagit med mig anteckningsblock och pennor i första hand. Men gillar du bättre att ta anteckningar på datorn är det klart du ska ta med den. Jag tror inte du behöver ha med dig böckerna, särskilt inte första dagen.
 
Jag pluggade 2010-2013 på campus så med reservation för att det har gått ett tag sen dess. Men jag föredrar (fortfarande) att anteckna för hand, så jag hade tagit med mig anteckningsblock och pennor i första hand. Men gillar du bättre att ta anteckningar på datorn är det klart du ska ta med den. Jag tror inte du behöver ha med dig böckerna, särskilt inte första dagen.
Ja jag tror på just penna pappermetoden, att anteckan på det vanliga urgamla viset. För min del var det så mycket smidigare eftersom jag lärde mig samtidigt som jag antecknade. Att skriva på dator har för mig inte alls samma funktion.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
737
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
432
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 865
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp