Första 8:an!

Camilla_H

Trådstartare
Ha, ha! :D Jag har äntligen fått min första 8:a och det i galoppen! Red en LB:1:a i helgen på min något otränade häst (varit konvalescent i sommar och har mest skrittränats i två månader och gjort kortare galopparbeten senaste veckorna) men eftersom det var klubbtävling så tänkte jag iaf rida en klass för deltagarantalets skull.

Galopperna brukar gå sämst eftersom min häst har svårt att slappna av och släppa upp ryggen i galopp. Men jag har en ny sadel (bomlös) och han har visat på bättring efter att jag började rida i den. Men som vanligt var jag mest nervös för galopparbetet. Dock fick jag 8:an på volten i höger galopp och en 6:a på vänster galoppvolt (har tidigare fått max 6 poäng på galoppen).

Helt otroligt! Jag brukar få 7:or på skritten så jag trodde att om jag skulle få en 8:a borde det bli där...

Nåja, ni som skriver här äter väl 8:or till frukost *suck* ;)

/Camilla

Sv: Första 8:an!

Grattis!!! :banana:
Åtta är ju verkligen ett tecken på att något varit riktigt bra!

Då är det bara att börja jaga nior då. Det känns härligt!!! :D

Kul! :) Jag är inte heller bortskämd med åttor, tycker ofta att domarna är lite snåla med dom.. :p Men jag har faktiskt lyckats få typ 2 åttor och en etta i samma protokoll! :crazy: :D

Grattis till åttan och roligt att höra att hästen är igång igen:bump:

Fick min första 8:a i helgen också :)

Det var KM dressyr, fick ingen möjlighet alls att rida fram, och ryttaren innan mig kan inte rida, så hästen var lång som en basset och inte i närheten av någon annan form =( Det slutade med 5:or rakt igenom, utom på allmänt intryck, där var det lite blandat, med en 8:a på vägarna :) :bow: Jätteglad för den, för jag ansträngde mig verkligen för att rida ordentliga vägar som kompensation för hästens obefintliga form :angel:

var visserligen inte den första (men betyder inte att det har trillat in på löpande band precis..) men blev jätteglad när jag fick 8:a på senaste klubbdressyren, domaren var ganska hård och jag var den enda på hela dagen som fick en åtta=) fast hade en 3:a i samma program....
vann klassen men motståndet var väl inget att hurra för.

Ja, jag fick ett par fyror i samma protokoll så slutprocenten var väl inte så mycket att hurra för (57 %) men den där 8:an kommer jag att leva länge på..! :D

/Camilla

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 039
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 534
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka