Tranan
Trådstartare
Ska tänka på det! bra förslagDu är inte en Monique då? Då kan du välja mellan Nic, Nickie och Mona/Monis som smeknamn/övergångsnamn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska tänka på det! bra förslagDu är inte en Monique då? Då kan du välja mellan Nic, Nickie och Mona/Monis som smeknamn/övergångsnamn.
Och du är modig och säkert en källa till inspiration för många!Måste bara tacka er alla! ni är underbara!
Måste bara tacka er alla! ni är underbara!
Jag känner mig mer ödmjuk nu, var nog inte det innanOch du är modig och säkert en källa till inspiration för många!
Du verkar vara en genuint vänlig och ödmjuk person som möter andra med respekt och medkänsla. Jag hoppas att du känner att du har många människor runt omkring dig som ger samma tillbaks. För att du är du .
Vi gillar dig och du är sjukt modig, tack för förtroendet att vi får följa med på resan!Måste bara tacka er alla! ni är underbara!
Tack, modet är en nödvändighet, och orket, jag offrar mycket på det alltaret just nu.Åh, jag är så glad för din skull, för att du har mod och ork att vara dig själv fullt!
Tack Svea!Vi gillar dig och du är sjukt modig, tack för förtroendet att vi får följa med på resan!
Jag känner mig mer ödmjuk nu, var nog inte det innan
Jag kunde inte fortätta att vara den jag var, detta är det bättre alternativet.Det kan nog vara svårt när man mår så dåligt så straffa dig inte för hårt för det ❤
Nä.Jag känner mig mer ödmjuk nu, var nog inte det innan
oh jag har hängt mycket på dem, och har fått många nya kontakter,Jag bytte namn i höstas i samband med lite andra omställningar i livet, samt att jag kom ut som transperson rätt öppet. Hade ett ovanligt namn som jag alltid -hatat-, och som alltid kommenterades och behövde bokstaveras och som inte alls funkade i engelska eller franska sammanhang.
Mitt nya namn är kort, lättstavat, internationellt ok och funkar som könsneutralt så att jag, om nån läser mig fel, inte automatiskt outas som transperson. Det känns inte som "jag", men det gjorde aldrig mitt andra heller, och jag hade aldrig fått tummen ur att byta namn om jag skulle väntat på att komma på det perfekta!
Det är en skumpig resa att vara transperson idag, men det finns gott om bra stödgrupper och sociala nätverk. Ett varmt tips är att sålla i nyhetsflödet och följa alla glada, ärliga och varma transpersoner som finns på sociala medier! Transammans är bra också.
LennartVad har du för mellannamn? Går det att använda det på något vis? Då blir det kanske mer du, men ändå inte förnamnet?
Nu provar jag det namnet en vecka!Jag känner inte dig, men tänkte spontant Jessica. Det är bra om ens namn går att uttala på både svenska och engelska i dagens samhälle, och är lätt att stava rätt. Så att det håller i längden liksom.
Vill du spexa till det online kan du ju stava det Jessiqa .
Lennie?Lennart
Lena är ju i och för sig jättefint (inte alls partisk. det är mitt mellannamn, samt namnet på en fantastisk konstnär.) men jag förstår helt och hållet om du vill ha en klar brytning mellan gammalt och nytt.Lennart
funderar på att byta efternamn med.Lena är ju i och för sig jättefint (inte alls partisk. det är mitt mellannamn, samt namnet på en fantastisk konstnär.) men jag förstår helt och hållet om du vill ha en klar brytning mellan gammalt och nytt.