Förslag på skydd

TheWickedWitch

Trådstartare
Jag behöver skydd som skyddar framsidan av bakbenet, pålle verkar stryka sig där, och jag skulle bli jättetacksam över lite tips :)

Hoppsan !Jag är här oxå :D
Hur menar du med framsidan av bakbenet."skenbenet"?

Det jag tycker är bäst är läderskydd i så fall .Tål slag bättre än neopren tex.Annars skulle jag linda bakbenen med orentliga paddar och lindor :)

Nja, det är nog hellre framsidan på kotan han stryker sig på, fråga mig inte hur han gör ;) Det blir en cirkelrund hårlös fläck mitt fram (oskodd häst)

Lindar gör jag helst inte, har en liten paranioa när det gäller lindor :p

Var trött och tänkte segt igår kväll :D

Ta en titt på n.e.w's fälttävlansskydd. De har skena både bak och fram, är lätta och stryktåliga. Som billigare alternativ finns ju alla "lindsubstitutneoprenskydden". Då behöver du inte linda, och de på tex Hööks är ju såpass billiga att det inte är någon katastrof om de slits.

Antingen rediga fälttävlansskydd, eller vanliga neoprenskydd som de flesta butiker säljer. De skyddar kotan också.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka