Förslag på modell och pris på beg. barrel racing sadel?

N

Neita

Hej alla westernkunniga där ute!

Jag funderar på att köpa en westernsadel modell "barrel racing" (har en märkeslös äldre allroundmodell nu) till min arab bl.a.
Har ni förslag på något märke eller vet ni ett vettigt pris på en sådan? Vad är ett rimligt pris för en begagnad?
Själv rider jag långt på ystra hästar, så jag letar efter en trygg och lätt sadel. Hästen som främst ska ha den är som sagt en arab, ca 147 cm och välmusklad med rund, kort rygg, men hög manke.

Ni har säkert fått frågan 1000-gånger förr, men jag blir väldigt glad om ni orkar svara en gång till!

Tack på förhand!

Neita

Sv: Förslag på modell och pris på beg. barrel racing sadel?

Varför just barrel race sadel? Skall du rida berrel race så förstår jag, men om du är ute efter en sadel att rida i länge är jag inte med riktigt. Är du ute efter att endast få ner vikten så prova med syntetsadel.

Sv: Förslag på modell och pris på beg. barrel racing sadel?

Hej igen!

Jo, jag såg jag fick svar. 1000-tack!
Jo, det är vikten jag tänker på och gärna en skön sits, för jag sitter läänge i sadel. Skönt om man sitter stadigt också så slipper man "hålla balansen" i timme efter timme... (Ni förstår säkert vad jag menar - en sadel med "vilsam" sits) Därför funderade jag på en barrelracing sadel eftersom de sägs vara lite djupare i sätet.

Tack än en gång för alla svar!

//Neita

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 584
Senast: videnlis
·
N
Distans Hej alla! Hoppas jag inte lägger tråden galet nu. Jag funderar på att köpa en westernsadel modell "barrel racing" främst till min...
Svar
10
· Visningar
4 272
Senast: Tender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka