Förslag på hingst till paint sto, palomino?

E

Emelyne

Jag sitter och letar efter lite hingstar som man kan tänka sig att ta på mitt paint sto.:d
Hon är palomino overo.
E:Skippers Doolittle
E:Spirit Of Dooline U:Spanich Saints (QH)
U: What A Juliet
E: Whata Luck U: Okies Juliet (QH)

Tänkte försöka inrikta mig mot reining då hon har den kroppen och visar talang för det.....

tacksam för förslag....:bump:

Sv: Förslag på hingst till paint sto, palomino?

Hotrodder har en snygg painthingst som jag funderar på till mitt lilla reiningsto. Han heter Montana Tough Diamond tror jag och är ny i Sverige. Riktigt trevlig, och inte för liten.

Hotrodder har en snygg painthingst som jag funderar på till mitt lilla reiningsto. Han heter Montana Tough Diamond tror jag och är ny i Sverige. Riktigt trevlig, och inte för liten.

Den har jag också funderat på.....jag har mailat henne....
Vet du någon paint palomino hingst som är bra och står för förfogande? Tyskland?
Har du tagit semin därifrån nån gång?

Tackar så mycket :)
Vet du hur alla regler är när det gäller import av semin? tillkommande avgifter?

Kan ju vara värt att kosta på en betäckning nu när paintarna äntligen börjar få mer "värde" om du förstår vad jag menar....:bump::bump:
Bara hoppas att tävlingarna utveckals också, så det blir fler.

Det som tillkommer är ju frakten och emballageoch du måste ha ett tillstånd från sjv för att få importera sperman. Sen tillkommer ju stationsavgifter,tyvärr är det svindyrt att seminera med fryst sperma i Sverige av någon anledning vilket övriga Europa inte riktigt förstår för så är det inte hos dom...dom brukar rekommendera fryst framför kyld då frakten är billigare tydligen...

Av denna anledning har jag inte seminerat något sto än.... (däremot kommer jag förmodligen själv att tappa en hingst nästa säsong och frysa ner...)

Tycker att det är rätt tid att satsa på aveln nu, det gör vi! :D

Har Ni inte sett den nya hingsten på www.horsetraining.se så jvl snygg. Betäcker både Quarter och Paint och är dubbelregistrerad. Lite häftigt att det finns en Hingst efter den legendariske Gunner i Sverige, och dessutom i direkt nedstigande led. Vi funderar på att ta denna hingsten på vårt sto.

Kan du inte slänga in en bild på ditt sto? :) *nyfiken på färgen mest*

Kanske inte de bästa bilderna men de va de jag hade i datorn nu.....hon är ännu läckare när hon är groomad.....Hon har ett blått och ett brunt öga.:laugh:

betty1.JPG

IMGP0250.JPG

IMGP0249.JPG
Kan du inte slänga in en bild på ditt sto? :) *nyfiken på färgen mest*

Jaa jag har funderat på det några gånger :D
Hon har ju liksom bläs och två strumpor, varför kunde hon inte ha en fläck under magen, precis som din!? :devil: Morra

nackdelen är att fäckarna på magen ofta blir skitiga....de liksom nuddar alltid backen...och sen älskar hon att rulla sig när det är lerigt...
så snyggt med en grå man och svans och fläckar.

:)Hej Emelyn! :D
Hon är OLW possetiv eller hur?
Då äre ju viktigt att hingsten inte är possetiv för genen.
Jag skulle rekomendera dig att titta på Medusa Horses hemsida. Dom har en Painthingst som har gått rätt bra i reining både i Sverige och i USA och som Anders J har tävlat lite åt ägaren här i Sverige. Han är tävlad och tränad av Scott McCutcheon.. Har sett hingsten i action. En helt OK hingst. Gått rätt bra i USA. Han är trevligt lynne och fin extriör. Hingsten heter Mr Gay Bar Freckles och han är negativ för OLW,GBED och HYPP :)

Sen har dom en unghingst ganska nyinporterad, han e homozygot för den svarta genen.

Sen haru Böckebergshingsten QTS Action King men vet inte så mycket om honom.
Han är också att rekomendera.

Både Frelckles och sistnämda är helt OK hästar.
Och ditt lilla sto är ju trevlig i psyket, båda dessa hingstar är coola, så de skulle nog bli ett fint föl :)

Hoppas ja gav dig nå tips:)
/Vicki

:rofl:
:)Hej Emelyn! :D
Hon är OLW possetiv eller hur?
Då äre ju viktigt att hingsten inte är possetiv för genen.
Jag skulle rekomendera dig att titta på Medusa Horses hemsida. Dom har en Painthingst som har gått rätt bra i reining både i Sverige och i USA och som Anders J har tävlat lite åt ägaren här i Sverige. Han är tävlad och tränad av Scott McCutcheon.. Har sett hingsten i action. En helt OK hingst. Gått rätt bra i USA. Han är trevligt lynne och fin extriör. Hingsten heter Mr Gay Bar Freckles och han är negativ för OLW,GBED och HYPP :)

Sen har dom en unghingst ganska nyinporterad, han e homozygot för den svarta genen.

Sen haru Böckebergshingsten QTS Action King men vet inte så mycket om honom.
Han är också att rekomendera.

Både Frelckles och sistnämda är helt OK hästar.
Och ditt lilla sto är ju trevlig i psyket, båda dessa hingstar är coola, så de skulle nog bli ett fint föl :)

Hoppas ja gav dig nå tips:)
/Vicki

Jadå viktoria jag har koll på dessa men jag tror att de inte är de bästa på mitt sto, jätte fina hingstar och så,men man måste tänka lite färgmässigt också då min är palomino.Sen vill jag ha en lite grövre typ.

Och självklart vet jag att hingsten måste vara negativ!!:rofl:

Har du fått ihop några elever än? är ni tre st så kommer jag gärna upp och har en lektion framöver....
Eller kan du får Du gärna komma ner hit så kan jag ge dig lite tips!

Är färgen så viktig då ;):d
Ok, men som dom andra skriver, nån utlänning?
Finns ju sjukt fina hingstar utanför Sverige. Tycker för övrigt inte att de finns varken nå snygga eller bra painthingstar i Sverige faktist:d Dom ja nämde va de närmaste bra man kan komma faktist. :p
Utomlands finns de ju allti nå snyggt, men de är asdyrt me semin ju...
Å en bra palaminoskäck fåru nog leta länge efter;)
Lyckat till!!!!
Ska bli kul om Betty blir me bäbis!

Jag har inte kollat riktigt ordentligt. Ska sätta upp en lapp i Bäckan å prata me nåra som kan tänka sig vara intresserade :)
Jag har ingen transport, blir lite krongel pappa jobbar ju rätt mycket så ingen som kan köra heller...
Men ska se te å fixat;)

Fina (reining/cowhorse) Paint/dubbelreg hingstar i Sverige som jag tycker har snygg kropp, tilltalande meriter. färg/teckning som tilltalar mig är bla

Montana Tough Diamond :love:(otroligt snygg kropp och färg)

Cut from a Dimond :bow:(har million dollars sire i stamtavlan,snygg kropp och teckning)

Pearlhandled Gun:bump: ("gunner avkomma")

Tyvärr ingen palominopaint.....men men.:eek:

Vi ska leta och resa runt och titta innan jag beslutar mig helt.
först ska hon ut på tävlingsbanan för första gången nästa år 2009.
Det ser vi fram emot!:laugh:

Jag gillar forum! Här kan man argumentera:devil:

Montana Tough Diamond, hm.. Ser ut som en typsik kossehäst, med hyfsad stam å extriör. Ingen höjdare. Jag tycker verkligen det är svårt me paintar alltså. Det finns inte mkt varken BRA eller SNYGGA. Inte för en anselig betäckningssumma i alla fall..
Men såg i alla fall söt ut;)

Cut from a Diamond skulle lätt va mitt förstaval egentligen om jag skulle ha en painthingst från Sverige, han har presterat mycket, dock mkt koblod och rätt het, ingen lättriden häst. FIN kropp, mycket finare än Montana Tough Diamond LÄTT!
MEN!!! Han är possetiv för OLW... Så det går ju inte me din flicka heller...

ahh.. Gunnerhästen... Den har inte gjort så mycket, rätt dålig häst faktist.. Men helt ok i kroppen. Men dom ser ut som kor, gunnerhästar alltså... Huvudet, nja inget ja skulle vilja ha...
Din flicka och förstalaternativet i så fall hm...
Ja 2 av 3 är ju kossestammade

Jag tycker 1, även fast jag personligen inte tycker han är så där jättesnygg:devil:

Resa och kolla runt är bra! Det gäller ju att hitta något som passar både stoets psyke och extriör, som kanske kan kompletera stoets "skavanker"

Avel är roligt!!
Men Quarteravel är min grej, Paint känns inte jag :idea:

Kram! Hör av mig när ja vet mer om vilka folk som vill va me!

Liknande trådar

T
Avel Hej alla! Behöver hjälp med att välja hingst till mitt underbara sto. Hon är e Napoleon ue Torboldt, Kaliber. Hon är 168 cm i manken...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 458
Senast: Avel
·
Western Jag söker reining-inriktade paint-hingstar som är homozygota för svart och overo/tobiano, vilket land som helst. Förslag?
Svar
17
· Visningar
3 090
Senast: Nethril
·
Western Eller hur ska jag uttrycka mig... Jag är själv ryttare sedan mååånga år men nu har min pappa köpt sin första häst. Och det är ett paint...
Svar
11
· Visningar
1 384
Senast: anniequarters
·
A
Avel Vi har ett sto på 162cm efter Roderik - Marino som vi tänkt betäcka. Hon har inte någon speciellt utmärkande gång, & är ganska kort i...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: dusty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka