Sv: Förslag på hingst till paint sto, palomino?
Jag har själv funderat på Connys hingst till mitt sto för jag tycker han är fräck och talangfull. Och då har jag en quarter-lär väl knappast få mycket färg men dubbelreggat! Du har ju större chans på färg och fläckar där....
Qrtsforpleasure har ju fått en avkomma efter den också som jag tror blev rätt fin!?
Annars gillade jag som sagt Montana Tough Diamond. Inte minst för att han verkade så trevlig i psyket när jag träffade honom som hastigast på paintchampionatet, och psyket är superviktigt för mig! Dessutom tyckte jag att han var fin,om än för dagen tunn eftersom han nyss kom från USA osv... han hade mycket hingstkaraktär vilket jag gillar.
Cut From A Diamond är söt men om jag förstått det rätt är ditt sto OLWS positiv och det är väl han också om jag inte missminner mig? Rätta mig gärna om jag har fel någon...
Jan Erik Westerberg har en dubbelregistrerad hingst som jag har sneglat lite på men jag har aldrig sett honom IRL så jag törs inte säga så mycket om hans exteriör och psyke. Han är grey overo. Asful på den bilden men....
http://www.painthorses.se/index.php?id=22&uid=26
Kompisens lilla reiningsto fick ett superfint föl i år med Whata Smoke, solid givetvis men verkligen urläcker och väldigt trevlig (och det kom inte från mamman
)! Han ger trevliga föl som går bara all around. Men han kan ju te sig lite "tråkig" om man gärna vill ha färg och fläckar...
Hans pappa är också fin,ägs av Jan Erik också...men OLWS positiv tyvärr.
Jag är lite allergisk mot att använda hingstar som använbds mycket i aveln. Jag väljer hellre en som betäcker väldigt sparsamt och selektivt så att säga, eller en somär "ny" för Sverige och inte har så många avkommor om än några här (även importerade avkommor)
I övrigt går jag väldigt mycket på min magkänsla...