Förslag på hingst till paint sto, palomino?

Sv: Förslag på hingst till paint sto, palomino?

Tyvärr ingen palominopaint.....men men.:eek:

En nyfiken fråga bara... varför vill du betäcka med en palominopaint, och riskera att få en perlino avkomma? En färg som kanske inte är helt önskvärd att avla fram? Eller är det kanske en sån du vill ha? Bara nyfiken... :)

nej...den risken finns ju....

qtrsforpleasure och Wrangler.....Ni som har lite kött på benen som har svarat på denna tråd när det gäller avel.:bump:

Vad skulle ni gå på? alltid kul att höra och ta del av Era erfarenheter....:

Connys hingst är också fin....

Jag har själv funderat på Connys hingst till mitt sto för jag tycker han är fräck och talangfull. Och då har jag en quarter-lär väl knappast få mycket färg men dubbelreggat! Du har ju större chans på färg och fläckar där....

Qrtsforpleasure har ju fått en avkomma efter den också som jag tror blev rätt fin!?

Annars gillade jag som sagt Montana Tough Diamond. Inte minst för att han verkade så trevlig i psyket när jag träffade honom som hastigast på paintchampionatet, och psyket är superviktigt för mig! Dessutom tyckte jag att han var fin,om än för dagen tunn eftersom han nyss kom från USA osv... han hade mycket hingstkaraktär vilket jag gillar.

Cut From A Diamond är söt men om jag förstått det rätt är ditt sto OLWS positiv och det är väl han också om jag inte missminner mig? Rätta mig gärna om jag har fel någon...

Jan Erik Westerberg har en dubbelregistrerad hingst som jag har sneglat lite på men jag har aldrig sett honom IRL så jag törs inte säga så mycket om hans exteriör och psyke. Han är grey overo. Asful på den bilden men.... http://www.painthorses.se/index.php?id=22&uid=26

Kompisens lilla reiningsto fick ett superfint föl i år med Whata Smoke, solid givetvis men verkligen urläcker och väldigt trevlig (och det kom inte från mamman :angel:)! Han ger trevliga föl som går bara all around. Men han kan ju te sig lite "tråkig" om man gärna vill ha färg och fläckar...

Hans pappa är också fin,ägs av Jan Erik också...men OLWS positiv tyvärr.

Jag är lite allergisk mot att använda hingstar som använbds mycket i aveln. Jag väljer hellre en som betäcker väldigt sparsamt och selektivt så att säga, eller en somär "ny" för Sverige och inte har så många avkommor om än några här (även importerade avkommor)

I övrigt går jag väldigt mycket på min magkänsla...

Helt rätt, jag skulle också titta mer på en nyare hingst i sverige som verkar bra.....då är det inte så dumt att få bland de första fölen om det blir +++föl.

Min har Whata luck som morfar.....kanske inte så bra att avla på nån sån gen då :devil:

Men jag tror att jag bestämt mig vilken jag ska ta (om inget nytt dyker upp vill säga:) )
Väntar på svar från hingstägaren och se om det är möjligt att boka......hoppas hon svarar snart. :D

Sen måste man ju hoppas att mitt lilla sto vill behålla det....:crazy: men det får man ta då...

Då kanske vi får "syskon" sen då.....:d

Jag ju ett paintsto som jag bara har till avel. Hon har fått föl med: Davids Frost, JJ Bar King, Strong Statement xx, Vic Tim Rocket och BERTAS WILD RAG ¨Trasan¨. Jag rekommenderar verkligen Trasan. Han har gett mig ett supertrevligt hingstföl med super mentalitet. Kolla gärna in min sida: www.123minsida.se/painthorses

Liknande trådar

T
Avel Hej alla! Behöver hjälp med att välja hingst till mitt underbara sto. Hon är e Napoleon ue Torboldt, Kaliber. Hon är 168 cm i manken...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 458
Senast: Avel
·
Western Jag söker reining-inriktade paint-hingstar som är homozygota för svart och overo/tobiano, vilket land som helst. Förslag?
Svar
17
· Visningar
3 090
Senast: Nethril
·
Western Eller hur ska jag uttrycka mig... Jag är själv ryttare sedan mååånga år men nu har min pappa köpt sin första häst. Och det är ett paint...
Svar
11
· Visningar
1 384
Senast: anniequarters
·
A
Avel Vi har ett sto på 162cm efter Roderik - Marino som vi tänkt betäcka. Hon har inte någon speciellt utmärkande gång, & är ganska kort i...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: dusty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Adoptivhund vägrar gå ut
  • reservdelar till klösträd
  • Uppdateringstråd 30