E
ElinS
Har till nästa år ett "beställningsföl" undan fullblodssto e. Malvernico xx - Miami Springs xx. Stoet i fråga har myckt bra gångarter, ffa traven, och hon är dessutom bildskön och av god ridhästmodell. Fölet i fråga är tänkt att matchas som dressyrhäst men ev. även hoppning och fälttävlan på lägre nivå. Problemet är att då jag ffa föder upp fullblod för löp och hbl för hoppning alt. fälttävlan är mina kunskaper om dagens dressyrhingstar något begränsade, därför ber jag er om lite förslag redan nu.
Stoet har som sagt god exteriör men önskvärt är en avkomma som är modell större då hon endast är 162cm i mkh. En äldre eller modernare typ av hingst spelar inte så stor roll så länge han har god storlek och väl ansatt hals, inte är för ädel eller har för lång rygg. Det allra viktigaste är dock ridbarheten och temperamentet som hingsten ev. nedärver! Detta sto är gudasnäll men har en "spets" och en energi som var mycket passande för henne som duktig löphäst men som troligtvis behöver "slipas av" och tonas ner på en ev. hbl-avkomma.
Så förslag på gångbara hingstar mottages tacksamt!
/Elin
Stoet har som sagt god exteriör men önskvärt är en avkomma som är modell större då hon endast är 162cm i mkh. En äldre eller modernare typ av hingst spelar inte så stor roll så länge han har god storlek och väl ansatt hals, inte är för ädel eller har för lång rygg. Det allra viktigaste är dock ridbarheten och temperamentet som hingsten ev. nedärver! Detta sto är gudasnäll men har en "spets" och en energi som var mycket passande för henne som duktig löphäst men som troligtvis behöver "slipas av" och tonas ner på en ev. hbl-avkomma.
Så förslag på gångbara hingstar mottages tacksamt!
/Elin