Försiktig häst

T

tratten

Om man har en häst som inte är så modig utan är lite försiktig ute på terrängbanan, tror ni att man kan träna bort det då? Skulle gärna vilja åka ut och tävla någon debutant någon gång, men min lilla fegis är inte så jätte tuff ute i terrängen. Men om man tränar en hel del terräng, tror ni att det finns en chans att övervinna detta då?

Sv: Försiktig häst

jadå, många hästar e lite som frågetecken i början innan de fattat vad det går ut på.

tänk på att du som ryttare måste övertyga hästen om att det inte är farligt utan att den ska hoppa

så ut å träna bara, så löser det sig nog!

Sv: Försiktig häst

Men tror ni att ryttare också kan lära sig att bli modigare? :angel:
Det skulle nog iofs behövas i vårat fall..... :banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka