Försäkringspremie-sjukt mycket dyrare!

Sv: Försäkringspremie-sjukt mycket dyrare!

Jag har förresten räknat lite och det har höjt premien med 37% för att vara exakt.

huvudräkningen som jag idkade förut var inte så exakt, men jag gick ju natur så jag var ju van att ha miniräknare :angel:

Har också F..
Fått höjd premie och sämre villkor. Han inte byta iågr men nåsta år så blir det annat bolag.
Har bara vet.vård och inget livvärde.
Sugen på att byta till Agria med 5000kr i självrisk och ingen procent. Skulle bli ganska mycket billigare.

Sämre villkor på vilket sätt? Jag hittade ingen ändring där när jag läste igenom dem.

Nu när jag försäkrade in fölis frågade jag också alla bolag vad som ingick och inte ingick av olika "specialgrejer" och där ingick allt jag frågade om hos alla bolag i den högsta vetvården.

Det kan jag absolut förstå. :)

Men att lämna en mycket stor rabatt när kunden tecknar försäkringen utan att tala om det, det är väl ändå ganska fult?

I mitt fall hade jag blivit mycket gladare om de sagt att "försäkringen kostar 6500:-, men fram till att din häst fyller 3 år betalar du bara 4000:-".

Läser man på försäkringsbrevet ska det stå där.
Även handläggarna är mänskliga, det är lätt att fela.

Det står tyvärr inte där, lusläste papprena efter höjningen.:(

Och visst är det mänskligt att fela, men borde man inte ha något intresse av att kompensera kunden efter ett såpass grovt misstag?

Vore det inte just för att försäkringar är så "kinkiga" att byta hade jag avslutat min bekantskap med detta bolag på stört!:cool:

Till råga på allt så blir jag ju nu tvungen att använda försäkringen...:crazy:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur