Försäkringskassan överklagar beslut om ersättning till handikappad

Sv: Försäkringskassan överklagar beslut om ersättning till handikappad

Förskingringskassan (förlåt, Försäkringskassan!) gör allt för att lura oss dödliga på pengar! Vi som är sjuka anses vara lätta offer, då vi p g a sjukdom inte har ork och styrka att stå emot och försvara oss. Att vara sjukpensionerad är lika krävande som ett heltidsjobb när det gäller att ha med våra myndigheter att göra! Ändå handlar det bara om vår självklara rätt att få ekonomiskt stöd när vi behöver. Jämför det med en försäkring, vi jobbar och betalar försäkringspremier i form av skatt när vi är friska. När vi blir sjuka, ska vi bli behandlade som brottslingar som försöker lura staten på pengar!

För att belysa det här med ridning, så kan jag bara referera till vad min läkare sa när jag skaffade häst; jag sparar åtskilliga tusenlappar åt samhället på det sättet genom att jag själv sköter min sjukgymnastik och rehabilitering!

Istället för att hjälpa folk att hålla sig någotsånär i form, så får samhället en jättestor grupp med människor som inte kan klara sig själva och därmed större kostnader! Eller räknar man kallt med att vi dör i förtid och slutar att kosta pengar? :devil:

Jag har kämpat i flera år för att få bilstöd av Förskingringskassan. Enda motiveringen har varit att jag inte varit rullstolsbunden. Nu är jag det, förmodligen för att jag själv fått skruva med rosthögar till bilar för att kunna ha något att köra med. Det finns ingen förståelse för att man som ensamstående mor med handikapp inte klarar av t ex matinköpen, gående med kryckan i ena handen och matkassarna i den andra. Skulle vilja se Göran Persson i samma situation! :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka