försäkringsbolag

Sv: försäkringsbolag

Agria till båda.
För att dom när jag tecknade till den äldsta hade bäst avelstillägg och sen har det gått av bara farten. Dom har bra självrisknivåer också, även om det kanske blir en dyr premie i slutänden.

Så är mina båda raskatter som var tänka för avel, men bara den ena har fått ungar.

If, för att vi har hemförsäkring hos dom och det verkade vara en bra deal. Täcker olycksfall, sjukdom och utskriven medicin/ev. efterbehandling.

Agria. Täcker mycket, har höga ersättningsbelopp och bra avelsförsäkring. Hade jag haft sällskapskatter kanske jag hade funderat på att byta, men nu är det inte ett alternativ.

Vad är självrisken för agria/if?

Har försökt läsa på både if's och folksam's hemsidor men då jag inte är så insatt så förstår jag faktiskt inte så mycket:o

Hos agria väljer man självrisknivå själv, 1000:-, 2000:- eller 3000:-, och sedan väljer man procentuell självrisk också (10, 20 eller 30% av resterande belopp). Då kan man antingen få en försäkring med låg premie men hög självrisk, eller tvärtom. Självrisken skrivs ner efter skadefria år, efter några år är den mycket liten.

Andra saker att titta på när man väljer försäkring är ersättningstaket. de flesta försäkringar ersätter mellan 25-60.000:- som max för en vuxen katt. När katten blir gammal sjunker taket, och hos vissa bolag blir det bara några tusenlappar (samtidigt som premien för äldre katter stiger). Jag har förmodligen den dyraste försäkringen på Hanoo, men jag är mycket nöjd eftersom de ersatte inom väldigt vida ramar sist han var sjuk. Han hade hostat länge, de godkände både röntgen av hjärta-lungor och lever, njur- och sköldkörtelprover eftersom det är en gammal katt och allmän ohälsa kan ge röriga symptom.

Hos vissa bolag är detsäkert mer ekonomiskt att säga upp försäkringen och spara undan pengar när katten blir gammal.

Jag har Agria till mina katter. Det beror mest på att jag har avelskatter och deras försäkringar känner jag att jag vill skräddarsy lite mer än sällskapskatterna och Agria är det försäkringsbolag som jag anser ger mig bäst möjligheter att skräddarsy försäkring efter katt.

Jag har Agria eftersom hästarna är försäkrade i det.

Jag har If bl.a eftersom de har en fast självrisk (2000:-).

Senast ändrad av en moderator:

Agria eftersom veterinärkliniken har en deal med dem. Jag fick lägre premie därför att jag ID-märkt katterna eller något. Nu låter jag väldigt förvirrad och oseriös, tycker jag :o

Agria ger alltid rabatt till id-märkta katter, och om jag inte minns fel finns det fler bolag som gör det.

Agria blev det, hade en bra anledning som jag inte minns nu. :)

Katten är chipmärkt och det ger 10% rabatt (men det kostade ju flera års rabatt att göra det :rofl: )

Jag har just nu min hona i Agria och min hane i Sveland. Jag var snål och tecknade Svelands kattungeförsäkring på båda katterna, den är väldigt förmånlig första året. Tänkte föra över båda katterna till Agria men nu har hanen fått problem med kristaller i urinen så nu får jag väl ha kvar honom i Sveland för att slippa reservationer i försäkringen. Lite trist att behöva ha dem i olika bolag dock... (har redan hunnit byta försäkring på honan) Jag bytte honan till Agria eftersom jag kunde få en mer prisvärd försäkring till en premie som bara blev någon hundralapp dyrare. Dessutom har Agria en bättre avelsförsäkring.

/Erica

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama