Försäkringar

A

AnnaHo

Vad kostar era försäkringar på kissen, ligger de i storleksordning som en hund (ni som har båda och kan jämföra) ??

Vilken sorts försäkring har ni och hur har ni kommit fram till vilken ni ska ha ?

Sv: Försäkringar

Katt är mycket billigare att försäkra än hund. Jag betalar drygt 150 kr i månaden för alla tre katterna, har dom dock inte livförsäkrade utan bara veterinärvårdsförsäkring. Jag valde bort livfösäkringen för det känns så onödigt, dör någon av rexarna (huskatten har jag ju fått gratis) så är det knappast dom 5000 kr jag sörjer, det är ju katten.

Skulle tippa på att priserna ligger runt 50-70 kr i månaden/katt för veterinärvård.

Jag har Agrias veterinärvård på mina katter, 580 kr per katt och år. (Några kronor har jag för mig är rabatt för att de är chipmärkta).

De är bondkatter och på sådana får man inte ta livförsäkring, de har inte samma värde som en raskatt.

Jag har If VeterinärXtra till mina. Jag valde den för att jag ville ha en så heltäckande försäkring som möjligt, samt helt fast självrisk, vilket If är det enda bolaget som har. Studerar och har därmed inte särskilt mycket pengar att röra mig med, och då är det skönt att veta att försäkringen täcker det mesta, och att en eventuell sjukdom eller skada inte kommer att kosta mig mer än de 2500 som självrisken ligger på. Hos Agria kan man välja en högre maxersättning än hos If (60 000 mot Ifs max 40 000) men självrisken hos Agria skulle ändå bli för stor för mig om veterinärvården kom upp i de summorna, eftersom deras självrisk är delvis rörlig.

Jag betalar 130 kr/mån för båda just nu, det kommer att höjas nästa år då jag fick lite rabatt nu första året. Har ingen livförsäkring eftersom jag har huskatter.

Mina två katter är försäkrade med Agria Plus vet. vård och jag betalar strax under 100-lappen varje månad per katt.

Jag har Folksam till honorna och Agria till hanen. Agria enbart för hanen var för gammal för att byta...så han blev kvar. Alla har enbart veterinärvårdförsäkring.

Honorna kostar

430:- per katt i årspremie (jag betalar dock varje månad via autogiro. Folksam tar inget extra för det)
Försäkringsbeloppet är: 20000:- per katt
1500:- i självrisk om 125 dagar + 20%

Hanen kostar

651:- i årspremie (betalar varje månad. Agria lägger på några kronor när man har autogiro)
Försäkringsbeloppet är nu nere i 10000:- pga av hans ålder.
Självrisken är 1100:- + 20%

Vad kostar era försäkringar på kissen, ligger de i storleksordning som en hund (ni som har båda och kan jämföra) ??

Vilken sorts försäkring har ni och hur har ni kommit fram till vilken ni ska ha ?

Birman med stamtavla liv.6000:- och veterinärextra kostar 1100:-/år, dom andra två kissarna skogis/hus och devon rex/hus endast veterinärextra 550:-/år
:banana:

Betalar runt 1300 kr/år och katt. Då har dom det högsta beloppet man kan ha på Agria, samt de lägsta självriskerna.

60.000:- vet.vård, 1000+10% i självrisk.
Tror dom är livförsäkrade för 5000:- styck. Har dom livförsäkrade för att snabbt kunna skaffa en ny kisse om nån här går bort. Ingen av dom är vana vid att leva själva och jag har långa arbetsdagar. Det blir garanterat en ny raskatt, så lite hjälp till inköpet skadar inte.

Jag betalar 700 - 800 kr/katt och år. Agria, lägst självrisk, högst vetvård. Inget livvärde. Siames samt 'bondkatt'. Båda märkta och har några kr ID-rabatt.

Det är MYCKET billigare med katt än hund.

Vi har en bondkatt försäkrad i Agria. Betalar 500 kr per år för det. Har inte exakt koll på vad som ingår, det är pappa som står på försäkringen. :p

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 707
Senast: kma
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
966
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 813
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama