Försäkringar igen...

Billy

Trådstartare
En fundering...kan försäkringsbolaget kräva tillbaka ersättning som de batalt ut i samband med sjukdom på hästen om det senare visar sig att försäkringen inte täcker behandlingen?

Det kan jag inte tänka mig, om man inte lurat bolaget vid utbetalningen.
Om min häst är halt så ska ju fb ersätta utredningen, om det sedan visar sig beror på tex lösa benbitar som fb inte täcker så blir det (väl?) bara så att fb inte betalar vidare behandling.
Men det bästa är ju att ringa just det fb det gäller och fråga om man vill vara säker.

Det kan jag inte tänka mig, om man inte lurat bolaget vid utbetalningen.
Om min häst är halt så ska ju fb ersätta utredningen, om det sedan visar sig beror på tex lösa benbitar som fb inte täcker så blir det (väl?) bara så att fb inte betalar vidare behandling.
Men det bästa är ju att ringa just det fb det gäller och fråga om man vill vara säker.

Ja jo det kan jag naturligtvis göra, men jag vill inte rota i det.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 178
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 329
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 841
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar