Försäkring

C

CrazyGirl

Vilken försäkring ?

Har blivigt tillfrågat, om att ta över en varmblods vallack på 5 år.
Som gått på travet, startat 6-8 gånger.
Och gått som ridhäst 1 år, aldrig varit skada.
Ända som är, är att han är lite sne i korset.
Hmm ?

Vilken försäkring ska man ta, om man ska använda honom till..
Skogsrturer, lite lätt träning ?
Ev tävling ?
Om han tycker om att hoppa, så kanske jag ställer upp i clera round hoppningar m.m
Men vill ha honom försäkrad.
I fall en skada, kommer upp osv..
Vilken skulle passa, har varit ute på agria o kollat.

Sv: Försäkring

Beror ju på vad du vill ha ut av försäkringen.
Jag antar att du inte ska betala så mycket i inköp för din häst så du kanske inte tycker att der är lönt att den livförsäkrad. Men det kan var en god ide att ha en veterinärvårdsförsäkring.
Vill du vara helgarderad så väljer du en som ger fullt livvärde och veterinärvård, men den kommer också att kosta mest i premie.

Sedan kan det hända att försäkringsbolaget inte vill ta din häst utan veterinärintyg. Kan vara så ibland när hästen har startat på travet.

Ring ett försäkringsombud i morgon och få hjälp. De kan ju det där med försäkringar, berätta vad du tänkt ha hästen till och vad den har för bakgrund etc. så kan de också få fram vilka olika premier det bli med olika varianter.

Jag har min häst försäkrad för 60 000 i vet.vård och 30 000 i liv. Skälet till att jag har livförsäkring är mest att min häst kostade mig en bit över 40 papp så jag vill ha igen lite av de pengarna om han skulle gå bort, jag har ju också lån på en del av köpeskillingen. Men veterinärvård vill jag ha oavsett, det är ju ens bästa vän och jag vill ju kunna erbjuda den vård han skulle behöva om något händer. Funderar faktiskt på att höja beloppet till ett högre i just veterinärvårdsdelen...

Beror ju på vad du vill ha ut av försäkringen.
Jag antar att du inte ska betala så mycket i inköp för din häst så du kanske inte tycker att der är lönt att den livförsäkrad. Men det kan var en god ide att ha en veterinärvårdsförsäkring.
Vill du vara helgarderad så väljer du en som ger fullt livvärde och veterinärvård, men den kommer också att kosta mest i premie.

Sedan kan det hända att försäkringsbolaget inte vill ta din häst utan veterinärintyg. Kan vara så ibland när hästen har startat på travet.

Okey^^
Men jag ska nog göra en vetrinärbesiktning innan.
Så de är gjort ifall, han har någon hälta, skada m.m
Så man kan fixa de direkt, eller att man inte tar hästen osv.
Ska prata med ägaren som har den om de.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 941
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 531
Senast: Kirie
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 585
Hästvård Jag har hittat ett 6årigt varmblod,en vallack som helt enkelt lessnat på travet enligt ägaren och ska nu säljas som ridhäst,mkt trevlig...
Svar
10
· Visningar
2 585
Senast: Kokosboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama