försäkring

J

Josse58

hej alla glada bukemänniskor :bow:
är i hästägotankar och har några frågor som jag hoppas ni vill svara på (A)

*vad ska man tänka på när man köper en häst och vill ha allt rätt med försäkringen ?
* om en häst inte är försäkrad när man köper den , hur ska man då gå tillväga ?
TACK för svar :)

Sv: försäkring

När du ska köpa en häst måste du tänka på att göra en grundlig besiktning, detta är då ett intyg på att hästen förhoppningsvis är frisk, försäringsbolaget kan ev vilja ha ett friskintyg om du tecknar en ny försäkring (går end. på hästar under 15 eller var det 16 år).
Det vanligaste är väl att man försäkrar hästen till inköpssumman som livförsäkring o sen har en veterinärvårdsförsäkring oxå.
Är inte hästen försäkrad vid inköp så kontaktar man förs. bol. o ber o får teckna en försäkring

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 154
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka