Försäkring

Tender

Trådstartare
Är det viktigt att ha en personförsäkring? Försöker läsa mig till på försäkringsbolagens hemsidor men alla deras försäkringar är ju ytterst viktiga att teckna enligt dom.

exempelvis sjukvårdsförsäkring?

klarar man sig genom livet utan några försäkringar alls?

Sv: Försäkring

Jag har resonerat att jag försökrar det som har ett värde om jag mister det. Ex.vis djur, hus, bil etc.

För egen del så är jag för sjuk för att kunna teckna personförsäkring.

Sjukförsäkrade är vi alla redan genom samhällets försorg så det känns knappast behövligt.

Barnet hade en barn- och ungdomsförsäkring vi tecknade och sedan hade hennes pappa henne försökrad via sitt fack också. När hon fick diabetes fick hon en rejäl slant i invaliditetsersättning i och med att det är en (än så länge) livslång sjukdom.

En vettig hemförsökring täcker redan idag ganska mycket så jag har inte sett något som helst behov av att teckna något annat/mer.

Jag har resonerat att jag försökrar det som har ett värde om jag mister det. Ex.vis djur, hus, bil etc.

För egen del så är jag för sjuk för att kunna teckna personförsäkring.

Sjukförsäkrade är vi alla redan genom samhällets försorg så det känns knappast behövligt.

Barnet hade en barn- och ungdomsförsäkring vi tecknade och sedan hade hennes pappa henne försökrad via sitt fack också. När hon fick diabetes fick hon en rejäl slant i invaliditetsersättning i och med att det är en (än så länge) livslång sjukdom.

En vettig hemförsökring täcker redan idag ganska mycket så jag har inte sett något som helst behov av att teckna något annat/mer.

+ att man har ofta en del sjuk och olycksfallsförsäkringar via sitt fackförbund....

klarar man sig genom livet utan några försäkringar alls?

Det beror på hur skyddad man vill vara. Har man partner och/eller barn, verkar det rimligt att ha en bra efterlevandeförsäkring vid dödsfall, typ livförsäkring eller pensionsförsäkring med bra efterlevandeskydd.

Liv och sjukförsäkringar ska tecknas så fort som möjligt i livet om man vill ha vettiga villkor. Har man någon gång varit sjukskriven mer än några dagar, får man typiskt inga försäkringar alls på det området (bara rena olycksfallsförsäkringar går att få och då ofta med konstiga undantag).

Jag har just nu inte någon försäkring på mig alls och undrar nu när jag tänkt vara med i facket och deras försäkring, om de vill ha ut mina journaler eller något som visar om jag är sjuk eller inte?
Jag är sjuk (men inte varit sjukskriven) och kan ju bli sämre / få annan sjukdom och har fått ett ryck om pensionssparande, a-kassa och försäkringar...

Jag har just nu inte någon försäkring på mig alls och undrar nu när jag tänkt vara med i facket och deras försäkring, om de vill ha ut mina journaler eller något som visar om jag är sjuk eller inte?
Jag är sjuk (men inte varit sjukskriven) och kan ju bli sämre / få annan sjukdom och har fått ett ryck om pensionssparande, a-kassa och försäkringar...

Beror på vilket fack du ska gå med i. Blir man ny medlem i Kommunal t.ex så går man in i försäkringen med alla sina krämpor och utan undantag...(så var det förr i allafall)....

Jag har varit försäkrad sen jag föddes och har valt att fortsätta ha försäkringen kvar, man vet aldrig när man behöver den. Men bäst är väl såklart om man alltid varit försäkrad och inte tecknar den senare i livet.

jag har nu läst, men ser inte någon info om man kan ha "reservationer" så som jag är van att se när jag har försäkrat djur..

jag har nu läst, men ser inte någon info om man kan ha "reservationer" så som jag är van att se när jag har försäkrat djur..

Det finns inga reservationer när man går in i försäkringarna första gången.... säger man ifrån.... och om man senare vill ha alla dessa försäkringar... DÅ kan det bli reservationer... Kolla med ditt försäkringsombud på Kommunal så får du alla info... det var ett tag sedan jag själv var uppdaterad på det...

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 236
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 355
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar