Masqueradee
Trådstartare
I slutet av nästa månad kommer jag antagligen att fara till Helsingfors med omnejd tillsammans med en kurs jag läser på universitetet. Under vår vistelse i Helsingfors kommer vi att ta oss till Tammerfors och då kommer vår lärare att boka bilar. Dessa bilar ska då köras av de studenter som har körkort (han har inte ens kollat upp om det finns tillräckligt många med körkort att köra bilarna, men det är en annan historia..) och jag undrar vad som gäller försäkringsmässigt om vi skulle vara med om en olycka?
Alltså jag förstår att på denna utbildningsnivå så gäller ju inte samma regler som exempelvis vid grundskola där inte lärare får skjutsa elever, men jag blir ändå lite nyfiken.
Täcker hyrbilsförsäkringen (som jag antar att han tecknar) personskador, är det någon slags reseförsäkring man bör teckna om detta ej täcks av ens hemförsäkring, har universitet någon försäkring eftersom det sker under en exkursion? Eller räknas detta som "semester" ur försäkringsperspektiv?
Alltså jag förstår att på denna utbildningsnivå så gäller ju inte samma regler som exempelvis vid grundskola där inte lärare får skjutsa elever, men jag blir ändå lite nyfiken.
Täcker hyrbilsförsäkringen (som jag antar att han tecknar) personskador, är det någon slags reseförsäkring man bör teckna om detta ej täcks av ens hemförsäkring, har universitet någon försäkring eftersom det sker under en exkursion? Eller räknas detta som "semester" ur försäkringsperspektiv?