Försäkring på utlandsstationerat avelssto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
P

prallan

Ni som har dessa försäkrade, har ni det med svensk försäkring? Är det några problem med det, som tex. väntafölförsäkring? Är försäkringsbolagen tillmötesgående?

Sv: Försäkring på utlandsstationerat avelssto

Inga problem alls, det enda är att stoet inte får vara utomlands i en längre (samanhängd) period än 12 månader. Tar du hem stoet och sedan kör ner henne igen så löper försäkringen som vanligt.

Vi skickar ner ston på betäckning till Tyskland och det är inga som helst problem (vi har Agria). Skulle något hända där nere så fungerar det som här, skicka in ett veterinärintyg/faktura så får du ersättning som brukligt.

Liknande trådar

Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
540
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 504
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?