Försäkring hästtransport

Har du försäkring på din hästtransport?

  • Ja

    Röster: 33 94,3%
  • Nej

    Röster: 2 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    35
Ja när jag köpte ett nyare släp (för mig, det är trots allt från 2005 😆) valde jag Folksam för 60 kr/mån helförsäkring.
 
Jag hade ett lite äldre (men väldigt fräscht) släp, "men" eftersom försäkringen blev så billig valde jag att helförsäkra det ändå. Jag fick ersättning när jag behövde byta påskjutsbromsen (eftersom besiktningen menade att den blivit skev för att nån backat på släpet), så det lönade sig.
 
Valde bort försäkring på hästsläpet då det blev dyrt (flera tusen) eftersom det dels var tungt släp men också registrerat på företag.
 

Liknande trådar

Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
270
Senast: lillan222
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
849
Senast: lillan222
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: Emiro
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
688
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp