E
Eleonore
Hoppas nu denna tråd kommer rätt här inne.
Jag undrar lite om vår ponnyförsäkring,
ponnyn är ett litet B-korsningsto född 97.
Fakta;
Agria Bas Liv och Användbarhet 15000
Agria Bas Veterinärvård 120000
Grundrisk 2800 kronor samt 0% rörlig självrisk inom självriskperiod på 125 dagar
Agria Plus, tillägg
Agria incident ingår.
försäkringsgivare LRF Försäkring
Intjänad Självriskrabatt 0 kronor
Kostnaden vi ska betala är 4385 kronor.
Förra året tyckte jag visserligen att försäkringen var dyr men då betalade vi 3300, om jag minns rätt. Att vara utan försäkring är inget alternativ men kanske finns det någon sorts alternativ? Eller vad säger ni, är detta en normal summa?
Vad betalar ni i försäkring för en russ-korsning, liknande häst eller annan?
Tänkte också rent procentuellt på att om kostnaden SKA vara så här hemsk så hur sjutton har de råd att betala försäkring för hästar i över 100.000 kronors-klassen... Eller det kanske inte alls funkar så som jag tänker. Man får väl hoppas det i alla fall.
Jag undrar lite om vår ponnyförsäkring,
ponnyn är ett litet B-korsningsto född 97.
Fakta;
Agria Bas Liv och Användbarhet 15000
Agria Bas Veterinärvård 120000
Grundrisk 2800 kronor samt 0% rörlig självrisk inom självriskperiod på 125 dagar
Agria Plus, tillägg
Agria incident ingår.
försäkringsgivare LRF Försäkring
Intjänad Självriskrabatt 0 kronor
Kostnaden vi ska betala är 4385 kronor.
Förra året tyckte jag visserligen att försäkringen var dyr men då betalade vi 3300, om jag minns rätt. Att vara utan försäkring är inget alternativ men kanske finns det någon sorts alternativ? Eller vad säger ni, är detta en normal summa?
Vad betalar ni i försäkring för en russ-korsning, liknande häst eller annan?
Tänkte också rent procentuellt på att om kostnaden SKA vara så här hemsk så hur sjutton har de råd att betala försäkring för hästar i över 100.000 kronors-klassen... Eller det kanske inte alls funkar så som jag tänker. Man får väl hoppas det i alla fall.