Förrymd hamstermamma och övergivna hamsterungar

B

blinker

Vår nyinköpta hamster har rymt och nu har jag hittat 8 bittesmå hamsterungar i buren,troligtvis bara någon timma gammla.
Vi hittar ínte hamstermamman!!Är det något man kan göra för att hamsterungarna inte ska dö innan vi hittar mamman?? :confused:

Oj, oj. Hur lyckades hon smita iväg? Pröva att fråga på forumet: Andra Djur också, brukar inte vara så mycket trafik där, men det är där de är mest kunniga.

Hoppas att ungarna klarar sig!

Jag hade placerat buren precis mitt i huset/lägenheten där det är störst chans att hon hör bäbisarna pipa och hoppas på att hon får "dåligt samvete" och kommer fram.
Normalt skall ungarna vara kvar där hon lade dom så hon hittar dom enklare, som man gör i naturen, men om hon verkligen HAR gått vilse skulle jag tro att ljudet hjälper henne hitta dom.
Eller varför inte bägge, lämna fyra på platsen!

/Ewa totalt rudis på gnagare men iaf en tanke

undar också hur hon lyckats rymma, men enda tipset jag har är nog att inte röra ungarna.

nu vet inte jag hur hamstrar fungerar i sånna här situationer men vissa djur vill ju inte veta av ungarna om man hållt på med dem...

Burdörren stog på glänt och hon rymmde.
Tack för svaren,vi hoppas på det bästa.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 892
Senast: Dopy
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 095
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 424
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17