Förruttnelse av hund?

sofflan82

Trådstartare
En lite konstig rubrik jag vet, men jag hittar verkligen inget när jag söker på internet. Vår hund var tvungen att akutavlivas i Finland igår morse, mina föräldrar valde att begrava henne i en låda på en gång men har under dagen fått ångest över att lämna henne i ett annat land.

Så till frågan, går det att gräva upp henne imorgon och placera henne i en påse för att sedan förvaras i ett kylfack på båten över till sverige för att få begravas hemma? Hur mycket av förruttnelseprocessen har kommit igång?

Tacksam för alla svar jag kan få även om det är en något svår fråga..

Sv: Förruttnelse av hund?

Vems kylfack på båten??? Hur stor hund är det? 30 kg? Kremera och ta hem askan eller be dem skicka hem askan. Borde gå om man betalar för sig...

Det är inget alternativ att kremera och få askan med sig hem, då det inte görs i den delen av finland som hon avlivades i.

Det rör sig om en 10 kg hund och kylfack finns det på flera ställen på båten, så det är inga problem, det är väl mest att mina föräldrar är oroliga för hur hon ser ut när de ska gräva upp henne...

På ett dygn eller två hinner inte så mycket hända, så länge kroppen legat tämligen svalt. Har kroppen legat i en låda, är det väl bara att gräva upp lådan, och låta bli att öppna den om man är orolig?

Liknande trådar

Övr. Hund Nu har hunden börjat pissa inomhus igen! Och jag O R K A R inte mer! Jag vill bara skrika, skälla (inte på hunden, men någon helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Ridskoleryttare