Forrester e. For Pleasure - Landadel

Sv: Forrester e. For Pleasure - Landadel

Ingen som hört talas om honom och vet vem han är??

Jodå, en kompis till mig jobbade på Grasshorn och red och tävlade honom en period för några år sedan. Han gick nog svår hoppning då men idag tror jag han går lite lägre klasser. Han ligger högt i index i hoppning i Tyskland och har avkommor i svår hoppning.

Säg till om du vill veta mer

Jodå, en kompis till mig jobbade på Grasshorn och red och tävlade honom en period för några år sedan. Han gick nog svår hoppning då men idag tror jag han går lite lägre klasser. Han ligger högt i index i hoppning i Tyskland och har avkommor i svår hoppning.

Säg till om du vill veta mer

Så han har lämnat avkommor i svår hoppning..
Vet du hur avkommorna blir?? Något speciellt som präglat dom?? Modiga? Försiktiga? Storhoppande? Kvicka? Långsamma? Heta?
Är det en intressant hingst att få in i svensk avel via stomaterial??
For Pleasure överhuvudtaget, har han förärvt sig lika bra som han själv har presterat??

Jag vet många frågor :D... men jag är på g att köpa ett sto e. Forrester som tävlingshäst. Och stamnörd som man är undrar man ju lite om fädernet. Mödernet har jag än så länge inte superkoll på vad det är, förutom att det är en intressant morfar.
När hon tävlat klart kommer det troligen att bli lite fölisar på henne också..

Tack på förhand!
Mvh

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 450
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka