Förorenande hästar och katter

Sv: Förorenande hästar och katter

Okej, man kan inte rå för att en häst skiter just där men jag tycker att ryttaren kan ha vett nog att åka/gå tillbaka och plocka upp skiten.

Herregud! Hästskit på vägen, vad hemskt! Nä, tacka vet jag alla bilavgaser!

:angel:

Ja tänk vad hemskt att Anna och Per Svensson ska riskera att få lite hästskit på däcken på sin nya volvo när de ska iväg till affären och köpa konstgödsel till sina rosor...

Det måste ha varit en jäkligt långsam nyhetsdag!
Det brukar ju inte ta mer än 3-4 dagar innan en hästskit är mer eller mindre borta oftast, har det regnat så ser den ut som vilket torkat gräs som helst.

Hahahahaha! "idka hoppgång"! Jag dööör! :rofl::rofl:

Tack för leendet denna dag DT! Det var välbehövligt.

Ja tänk vad hemskt att Anna och Per Svensson ska riskera att få lite hästskit på däcken på sin nya volvo när de ska iväg till affären och köpa konstgödsel till sina rosor...

Tänk vad hemskt om iNHALE riskerar att få lite hundskit på sina nya stövlar när det bär av till stallet för att mocka.;)

Respekt för varann har aldrig skadat, det är så man kommer fram till samförstånd och ökad förståelse.

Jag håller med. Det är så "kul" att se hur hemmablinda många hästmänniskor blir. "Jag förståååår inte hur alla fjompiga människor som inte rider inte kan tycka att...."

Sedan håller jag inte med skribenten i att hundägare skulle vara så duktiga och skötsamma, för det är de definitivt inte, åtminstone inte i de här krokarna. Brukar väl vara OK i stan, men så fort man kommer ut på "landet" (ff i bebyggelse) så får man tydligen räkna med att kliva i hundbajs på vägarna.

Senast ändrad:

Läste vidare till kommentarerna under artikeln. Och såg där en åsikt jag fått höra förut; "ta med en liten skyffel och skyffla bort bajset direkt". Vart föreställer sig folk att man ska göra av skyffeln? Hängande från sadeln? Under tröjan? :confused:

Läste vidare till kommentarerna under artikeln. Och såg där en åsikt jag fått höra förut; "ta med en liten skyffel och skyffla bort bajset direkt". Vart föreställer sig folk att man ska göra av skyffeln? Hängande från sadeln? Under tröjan? :confused:

Man har den naturligtvis i ett designat läckert läderfodral och käckt slängd över axeln i en rem!
:idea:

Förstår att folk inte tycker det är trevligt. Är inbiten hästmänniska och varit yrkesverksam inom hästnäringen i över 20 år - och six sackar mellan skithögarna på vägar och på stallplaner.
Ok, om man nu måste rida genom bostadsområden, men åk då tillbaka och städa efter er. Precis som man tar upp på stallplan och på ridbanan.
Visa hänsyn till alla. Så kanske vi blir mer respekterade när vi vistas med våra hästar bland allmänheten.

Är också inbiten hästmänniska men ser till att ta bort/flytta på hästbajs som råkar hamna på olämpligt ställe.
Även om jag är hästmänniska skulle jag faktiskt inte uppskatta stora bajshögar just utanför infarten till huset, vid brevlådan eller flertalet högar mitt inne i ett villakvarter, de hör inte hemma där.
Kan jag inte hoppa av och någon ser brukar jag säga till att jag återkommer med bilen inom en stund för att ta undan det.
Folk brukar bli jättetacksamma, glada och imponerade över att man kan tänka sig att städa upp lite efter sig.

På vintern eller när bajshögarna fryser är de inte roliga att köra på med bilen heller.
Jag brukar inte gilla ursäkten "att med lite regn är det borta"..men om det inte regnar på en vecka eller mer då?

Lite hänsyn kan man ju visa, även om jag måste medge att jag inte heller plockar upp eller flyttar på bajshögar överallt men där jag antar att jag själv skulle bli störd av det ser jag till att göra det.

Senast ändrad:

Man har den naturligtvis i ett designat läckert läderfodral och käckt slängd över axeln i en rem!
:idea:

Det hade varit spännande att testa på min gamle häst som var så känslig att det räckte att spänna ena benet lite för mycket för att han skulle bli stirrig. En skyffel i läderfodral över axeln, han hade nog farit i luften efter sisådär 10 sek:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En bilist har kört på en häst på väg 97 i höjd med Rasmyran. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagsförmiddagen såg ett vittne en häst som hade rymt från hagen utanför Enköping. Hästen sprang ut på vägen och blev påkörd av en...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 788
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jessica Jacobsson i Grimslöv älskar att jobba med djur. Med sina nordsvenska brukshästar Oden och Nitro har hon tränat in flera...
Svar
0
· Visningar
344
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går blev en häst påkörd efter att den kommit i full fart på vägen. Hästen skadades svårt och strax efter kom ägaren till platsen. ...
Svar
0
· Visningar
343
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama