Formulera kontrakt

Piek

Trådstartare
Min medryttare kommer att på obestämd till ta min häst på foder (Det kan handla om allt från en månad till ett halvår ca) och vi tänker att vi skulle skriva ett kontrakt på det här. Men vad bör finnas med i kontraktet? Och hur skriver man ett kontrakt?

Det vi kommit fram till är:
- Vem står för vilka kostnader?
- Vad händer om hästen skadar sig?
- Vad har fodervärden för ansvar?
- Hästen ska stå kvar i nuvarande stall

Det behöver inte vara något avancerat kontrakt utan vi vill bara ha det viktigaste på papper så att vi är överens om någonting händer.
 
Sv: Formulera kontrakt

Ni kan utgå från ett färdigt kontrakt och sedan skriver ni ner de extra punkterna. Kolla på din försäkring hur gäller den. Sedan skriver ni ner vad ni tycker tex fodervärd står för initialkostnaden vid skada upp till x kr sedan vid mer komplicerad skadebahandling kontanktas ägare och ni delar på ev xtra självrisk...
 
Sv: Formulera kontrakt

Sätt fasta perioder där ni skriver nytt kontrakt och ser över situationen, kanske 3 månader? Se till att ni har uppsägningstid från båda håll.
Se till att den som betalar ev veterinär vet om hur mycket hästen är försäkrad för, h*n kanske vill ha den mer försäkrad osv. =)

Lycka till
 
Sv: Formulera kontrakt

Tillägg:

Och vilken utrustning som ska användas om du tkr det är viktigt.
Och vad hästen ska äta för mat, formulering kanske "som täcker hästens behov" eller något.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 566
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 804
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hoppas tråden hamnade i rätt kat. Varning för långt inlägg. Ska skriva om mitt dilemma men vill helst lämna allt för avslöjande...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 783
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskat hästar hela livet. Jag har ridit på ridskola ett bra tag men även varit medryttare till än häst...
Svar
13
· Visningar
2 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp