Formatera om datorn?

cherie

Trådstartare
Försvinner allt då? Om jag vill spara t.ex. bilder eller andra filer, måste jag då bränna över de till en diskett/skiva?
Jag är helt ute och snurrar här..
 
Sv: Formatera om datorn?

Ja, om du formatterar om hårddisken så försvinner all data du har där så det du vill ha kvar måste du flytta/kopiera till diskett/skiva/annan dator.
Dessutom måste du även installera operativsystemet igen efter formatteringen.
 
Sv: Formatera om datorn?

Innan du formaterar om hårddisken måste du se till att du har:
- CD med operativsystemet, Win98, Win2000 eller WinXP
- CD med drivrutiner för moderkort, grafikkort, ljudkort och nätverkskort (dvs all hårdvara som är installerad i datorn)
- bra att ha är också en CD med allt du vill ha kvar och back-up på Outlook. Det mesta finns under "Mina dokument".

Lycka till
 
Sv: Formatera om datorn?

Om du installerar om Operativsystemet så formaterar du inte hårddisken...
Du ändrar endast C:/windows
Alltså installera om datorn innan så har du kvar allt på datorn utom det du har i C:/windows-mappen...

Om inte det hjälper formattera om och ALLT försvinner.

Drivrutiner till din utrustning finns på nätet att tanka gratis efter du installerat.

Får du problem så posta här...
 
Tanka ner från nätet?

Bara en liten undran?
Hur tankar man ner drivrutiner till nätverkskortet från nätet?
Utan drivrutin funkar ju inte kortet!
Låter som Moment 22.
 
Sv: Tanka ner från nätet?

Det finns standardrutiner i windows när du installerat om det som du kan använda tills du hittat rätt drivrutin på nätet som tillverkaren rekommenderar...

Allt går om man vill... ;-)
 
Sv: Tanka ner från nätet?

Som inte fungerar till vissa kort.....
Beror lite på hur gammal dator man har också. Är det windows98 kommer det inte vilja installera om utan att formatera. Och kommer kanske inte lägga in drivrutiner till nätverkskortet heller.

Cherie:
Jag avråder dig nog att ge dig på det där, som det verkar på dig är det som jag skulle försöka ge mig på en dressyrtävling ;). Ingen vänn som kan mer som du kan rådfråga?
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
291
Senast: Migo
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
410
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp