Eftersom jag är lite av en dagdrömmare som tycker om att fantisera om framtiden så har jag börjat blicka lite på förlovningsringar och vigselringar. Jag vet att det redan finns en tråd på ämnet men den här har lite annorlunda frågeställningar så jag tar mig rätten att starta en egen.
1. Hur kommer det sig att priserna skiljer sig åt så mycket? Nu har jag inte tittat runt så väldigt länge men jag tycker mig se en stor prisskillnad mellan de etablerade kedjorna som också har butiker, och diverse nätshoppar. Så jag tänker direkt, vad är haken på de billigare ringarna?
2. Är det oetiskt att köpa diamant? Eller kan man på något vis säkra att ens diamantring är etisk? (Förstår att detta är en väldigt luddig fråga, så fri tolkning av vad du själv anser är etiskt).
3. Vad finns det för andra trevliga vita ädelstenar?
4. Vad var viktigt för dig när ni skaffade era ringar/vad tänker du är viktigt för dig om du skaffar ringar i framtiden? En eller två ringar? Vilken sort?
Diamanter är extremt oetiskt och något jag skulle skämmas över snarare än stoltsera med.