Förlorad klo

alazzi

Trådstartare
Stackars Hobbe har varit ute på dåligheter i natt. Han kom in i morse och såg tufsig ut. La sig på sängen och började att slicka sig. Jag kollade honom och upptäckte då att det låg en blodig klo bredvid honom...Han var hängig hela dagen så vi åkte för säkerhets skull till en veterinär idag.

Ingen fara men vi får tvätta och desinficera tassen. Den kommer att växa ut.

Vilken tur!!
Vi hade en katt som fick infektion i en klo så vi fick dra ut hela klon och klokapseln med. Såg riktigt läskigt ut och den luktade inte hallonbåter direkt!

Det är sånt som jag var rädd för när vi åkte till veterinären.

Vi har fått någon sorts spray som ska sprayas på 3 ggr dagligen och Hobbe fick en spruta i förbyggande syfte, han är ju trots allt gammal, 12 år.

Vi ska tillbaks imorgon.

Hobbe mår bra, han är lite mer låg än vanligt men han tillåter oss att spraya desinfecktion på tassen 3 ggr dagligen utan att klaga för mycket.

Snäll kille :love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 684
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 995
Senast: Zpunk
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 958
Senast: Nominous
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 845
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka