turbofling

Trådstartare
Mitt ena marsvin (Molly) hostar och nyser. Hon är inte snorrig och är pigg och äter som vanligt. Tror ni att hon är förkyld eller kan det vara ngt annat? Hur tycker ni att jag ska göra för att få henne bra igen?

Sv: Förkyld?

Låter som om hon är förkyld.
Jag har dock aldrig haft ett förkylt marsvin och vet inte riktigt hur man skall behandla det.
Jag skulle nog uppsöka vet. eftersom jag själv inte är säker på vad man skall göra och i alla mina böcker står det bara om förkylningen, inte vad man skall göra emot den (?).
Förkylningar kan ju bli alvarligt, så jag skulle kanske bara vänta ett par dygn efter att jag upptäckt det och har det inte försvunit så skulle jag försöka prata med vet /möta vet.

Hon hostar/nyser inte så mkt längre. Hon är ju pigg och så så jag undrar om en vet skulle kunna göra så mkt?
Jag har sett till att inte ha fönstret öppet i köket så att det inte är så kallt.

prova att ringa å bara prata med någon vet då å se vad de säger?
Jag skulle tro att man vanligtvis som sagt väntar ett par dar innan man tar in för att se om det går över av sig självt. Men vad man däremo kan göra om man tar in sedan, det vet jag inte ens..

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
603
Senast: Krålus
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 385
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info