Förkyld katt/tumör?

E

Ellve

Har en kastrerad hankatt på 14 år som under en månads tid visat förkylningssymtom. Snorig och nyser jättemycket, och har under dom senaste 2 veckorna varit väldigt trött och hänging.
Var till vetrinären för 2 veckor sedan och hon kunde inte hitta något fel på honom. Sa bara att vi skulle ge honom näsdroppar(koksaltlösning) och vänta och se om det blev bättre.
Har nu tänkt boka ny tid då jag tycker att han bara blir sämre.
Har ni vart med om något liknande? Vetrinären uteslöt kattinfluensa då dom alltid brukar bli väldigt rinniga i ögonen vilket han inte är. Nämnde även att det i värsta fall kunde vara en tumör:cry:
 
Sv: Förkyld katt/tumör?

Visst kan det var någon form av influensa utan att ögonen blir rinniga. Tumör tror jag inte på. Efter att ha gått så länge med det har han antagligen vätskebrist och behöver vätskas upp. Om han inte äter ordentligt behöver han matas. Om det var min katt skulle jag kräva att få en antibiotikakur.
 
Sv: Förkyld katt/tumör?

Snorig i båda näsborrarna eller bara i en? Hur är hans tandstatus? Näsflöde kan nämligen orsakas av infektioner vid tandrötterna. Togs det några prover på katten? Tycker absolut att du ska söka veterinär igen, och välj en annan än den du var hos senast för den tog inte er på allvar...
 
Sv: Förkyld katt/tumör?

Snorig i båda:cry: Ska ringa tillbak dit och till en annan veterinär imorgon. Blir till att åka in med honom igen och ta prover. Hoppas på det bästa!
 

Liknande trådar

Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·
Katthälsa Sessan (10 år gammal siameshona) har verkat snorig/förkyld i ett par veckor nu. Hon är pigg, glad, äter osv. Inga geggiga ögon. Men...
2
Svar
35
· Visningar
18 303
Senast: Heulwen
·
Katthälsa Har varit på djursjukhuset med andra katten idag och mest sannolikt har hon herpes i ena ögat :cry: Vad fan gör jag nu?? Hon är allt...
Svar
17
· Visningar
10 151
Senast: Omorfia
·
Katthälsa Hej, Hoppas någon av er kan hjälpa mig!! Min katt mår inte bra men jag vet inte varför eller hur jag ska hjälpa honom. Det är en...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Anna Lilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp