Förkyld fölunge

Hjartagna

Trådstartare
Mitt 4-månaders föl har blivit lite förkyld. Han har en del ganska tjockt gulvitt slem i båda nosborrarna och hostar någon enstaka gång ibland. Temp 38.7 och han äter och leker som han brukar. Hur farligt är det?

Min spontana reaktion är att vänta med att tillkalla veterinär till dess att han får feber eller på annat sätt verkar påverkad i allmänkonditionen. Är det riktigt eller bör jag genast ringa veterinären?

Sv: Förkyld fölunge

Jag tycker nog att du ska ringa och rådfråga en veterinär, föl kan ju vara lite känsliga. håll fölet torrt och varmt sålänge.
lycka till o hoppas bebisen kryar på sig

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 814
Senast: Capybara
·
Hästvård I slutet på december flyttade ett föl hem till oss. I samband med att hon kom hem så började hon visa förkylningssymtom. Hon var ej...
2
Svar
24
· Visningar
5 344
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har för första gången i min 25-åriga hästägarkarriär en förkyld häst :nailbiting: - liite (0.2 - 0.4 grad) förhöjd temp, en massa...
Svar
14
· Visningar
8 691
Senast: MorvanMorr
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 720
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden