Förkyld? Eller värre?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Min lilla hittekatt är förkyld. Tror jag...
Igår var första gången han nyste till och idag har han nyst några gånger+att han nästan "snarkar" när han ligger och kopplar av. Inget näsflöde och äter, dricker, och busar som vanligt. Spinner som en tok bara man tittar på honom.

Vågar jag avvakta och se om det bara är en liten förkylning eller borde jag kuta iväg till veterinären direkt på måndag? Jag är tyvärr lite dålig på kattsjukdomar... Skulle ju inte ha någon katt, egentligen ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
515
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 336
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 593
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp