Förhöjd temp på kvällen?!

OutOfService

Trådstartare
Finns det någon som helst logisk icke sjuk anledning till att en häst kan ha förhöjd temp på kvällen efter att ha stått inne i boxen och vilat ett par timmar?!

Kallstall och inget täcke, så han kan inte ha varit för varm.. brukar ligga runt 38,2 i temp, hade nu ikväll 39,3 :(

Har ett sår på frambenet som jag upptäckte i förmiddags när han skulle besiktigas, var lite svullet men han var inte halt så veterinären tyckte inte det var någon fara.. Nu ikväll var det mer svullet och så tempen :(

Sv: Förhöjd temp på kvällen?!

Förhoppningsvis var det bara matte som va dramatisk, han vaccinerades ju igåt också...

Ingen feber nu, men ett ben som va jämntjockt hela skenbenet

Liknande trådar

Hästvård Mitt fullblod med ömma sulor blev skodd för 2 v sen. Fick ett sömtryck o hon var halt i några dagar o ömmade en del tills hältan avtog...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Freazer
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 058
Senast: skuggi
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på... 2
Svar
25
· Visningar
11 786
Senast: Görel
·
Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka