Pappa fick ett vykort från Kina en gång, adresserat till Keken, Svärdsjö, SWEDEN
Kompisen fick post som var adresserat till Namn, Byhåla, Har hästar.
Byhåla var/är inte av den större modellen ca 3000 invånare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappa fick ett vykort från Kina en gång, adresserat till Keken, Svärdsjö, SWEDEN
Svarta tavlan med tavelkritor...
Sedär!Används fortfarande på KTH
Jobbat på posten. Jag har sorterat till rätt person när ett brev kom till Namn Ort och "i det gula huset vid kurvan".Kompisen fick post som var adresserat till Namn, Byhåla, Har hästar.
Byhåla var/är inte av den större modellen ca 3000 invånare.
Guldtia? När var det här?När jag var ett barn fick jag gå ärende åt min farfar som arbetade som revisor. Jag fick hämta hans post i postfack och när det var extra viktiga papper fick jag komma in bakom postfacket och lova att gå direkt till kontoret med dem.
Jag fick även gå in på affären och handla fika på krita i hans namn
Men det allra roligaste var att lämna in filmrullar från hans kamera och titta på bilderna som blev framkallade. Det var stor skillnad på bilderna, beroende på om det var farfar eller farmor som tagit korten
Jag fick oftast en guldtia som lön, vilket då var mycket pengar för ett barn!
Det är ju bara några år sen tiorna var guldfärgade?Guldtia? När var det här?
De är vell guldfärgade nu med...Det är ju bara några år sen tiorna var guldfärgade?
Dom finns fortfarande. Men jag menade åt andra hållet. Dom har inte funnits i hundra år precis.Det är ju bara några år sen tiorna var guldfärgade?
Dom finns fortfarande. Men jag menade åt andra hållet. Dom har inte funnits i hundra år precis.
Håller med, känns som guldtian är ganska nyligen den kom. Men vad var det innan det, minns inte, sedel?
Ja, ringer en klocka, grönton kommer jag ihåg. Var tvungen att googla, en av dom finare sedlarna tycker jag. Och tjugan med Selma som kunde vikas till skjorta med gåsslipsJapp, 10kr-sedel. Grönton med typ Gurra VI har jag för mig.
Ja, ringer en klocka, grönton kommer jag ihåg. Var tvungen att googla, en av dom finare sedlarna tycker jag. Och tjugan med Selma som kunde vikas till skjorta med gåsslips
Jag googlade. Guldtian kom 1991.Håller med, känns som guldtian är ganska nyligen den kom. Men vad var det innan det, minns inte, sedel?
Bokbussarna på sommaren, radioföljetongen. Hans Hansson (i Lövestad där vi var på sommaren) som hade allt från trädgårdsredskap, leksaker, matvaror. Man kunde åka tåg till Lövestad. Litet gult tåg om jag inte missminner mig.
Att vara ett gäng (killar och tjejer) nio, tio år gamla som lekte tjuv och polis och andra lekar. Vänner kom och ringde på och frågade om man ville leka och sedan var man ute tills middag - på centrala Södermalm.